Sidevisninger i alt

onsdag den 27. marts 2013

Åhh kære påskeferie ...

Jeg knokler! Og håber, der en dag kommer en masse godt ud af det. Lige nu er det både spændende, sjovt og frustrerende. Men alt godt kommer til den, der kan vente, sir' man. En dag skal jeg nok fortælle dig lidt om, hvad det er jeg knokler med:-)

På grund af det her "knokle" er der alt for langt mellem Tanten's indspark. Jeg tænker på jer hver dag, og håber I stadig er derude og har tålmodighed med mig. I dag blev Samsø mærkbart transformeret. Fritidssamsinger og turister er strømmet til, og lyse og glade vibrationer er i luften alle vegne. Samsø er klar til en ny sæson er jeg sikker på. Så velkommen til alle turister, også selv om I havde snuppet alle p-pladser ved Netto. Jeg havde helt glemt, hvordan det er at stå i kø ved kassen:-)

Selv om det der "knokle" også skal ha' sin plads i påskedagene, skal der være overskud til andre ting. Men i dag er her ingen opskrifter, men bare lidt stemning. Se fx hvad pakkeposten har været her med i dag..


Lækre bøger om indretning er helt på højde med lækre kogebøger som underholdning og afslapning. Hos www.gucca.dk har jeg lige købt den her nyudgivelse af Anne Fabricius Bjerre. Mit hus er ikke et sommerhus, men det ligger ved vandet, og jeg er nysgerrig efter at se, om jeg kan finde inspiration til at indrette hus ved vandet ...og ellers vil jeg bare nyde de smukke billeder og udsigten til sol og sommer.


I forgårs fik jeg hulmursisoleret mit gamle hus, og hold nu op hvor har det gjort en fantastisk forskel! En helt anden lun varme spreder sig nu over det hele, og jeg må ligefrem skrue NED for varmen! Så det kan jeg varmt anbefale alle at investere i.

Men derfor kan jeg stadig godt drømme om brændeovn for hyggens skyld .... drømme, drømme, drømme:-)


Jeg kan så godt li' den lyse, nordiske, romantiske stil som Anne Fabricius står for. Jeg har kun smugkigget i bogen i 5 min, og glæder mig til at kaste mig over den som belønning efter det der "knokle"!


Den her kom også med i bogpakken - Søs Wollesen har begået en bog til kvinder i min alder:-) Og ja, jeg kan alt for godt genkende behovet for at have brug for mere energi. Så jeg ser frem til at læse og lære ny viden om krop, psyke og sjæl på den gode måde. Søs Wollesen er læge, men har i mange år haft en såkaldt alternativ tilgang til sundhed, som tiltaler mig meget. Jeg ville med garanti have godt af en periode uden gluten fx .... men det blir nok ikke lige nu! Men derfor kan jeg jo godt tage tilløb ...


 Og hov - et Femina røg også med hjem på indkøbsturen idag ...ahhh, det blir en god aften.


Ja - jeg kan desværre ikke løbe fra at min veranda ser sådan her ud lige nu! Indtil har jeg koncentreret mig om indretning af huset, og nu glæder jeg mig til at kaste mig over at få gjort lidt ved det udendørs. Det er jo helt nyt for mig, da jeg altid har boet i lejlighed hele mit voksne liv. Så her skal ryddes op, jeg har købt algefjerner, som hele verandaen skal have en tur med, og så er der klar til nyindkøbte havemøber. Det blir fantastisk at sidde her hele sommeren og skulle igang med at lære at lave mad på grill osv. Det kommer jeg helt sikkert til at blogge en masse om:-)

For nu vil jeg ønske jer alle nogle dejlige påskedage med familie og venner. Print denne artikel

8 kommentarer:

  1. Ja ja, Marianne - der er ikke så mange mennesker på Samsø om vinteren. Men bare vent - du kommer til at stå i kø, sikkert hele sommeren. Senere på året bliver der igen plads ved kassen - og på parkeringspladsen!!! Du lærer hurtigt at bestille jordbær og andet, du SKAL have, i forvejen.
    Jeg ville få nogle fiduser af dem, der allerede kender rumlen ...
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kommer helt sikkert til at stå meget i kø hele sommeren, og vil huske at glæde mig over alle velkomne turister. God påske til dig Elsebeth

      Slet
  2. Hej Marianne
    Min fidus, når turisterne kommer, er at handle ind tidligt om morgenen eller ½ time før lukketid. Jeg giiiiider ikke at stå i kø ved kassen :)
    God påske
    fra
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. tak Lisbeth, tror du har helt ret. Jeg må ud af fjerene tidligt! Også dejlig påske til dig, selv om du nok ikke kan komme i haven allerede

      Slet
  3. Hej "Tantesød"

    Godt at høre at du er der stadig.

    Læste at du havde købt aljefjerner.....Her i huset bruger manden altid kun eddike, god gammeldags eddike der smøres på med en børste og skylles af.

    Tak for en god blok og god påske.

    Hilsen
    Jane F

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jane - mange tak for hilsen, og især tippet med eddike. Det der algefjerner er sikkert noget rigtigt giftigt møg, det har jeg faktisk tænkt på efter jeg fik det købt! Så en reklame på tv, og tænkte mig ikke nok om! Jeg vil helt sikkert prøve at bruge eddike, som både er bedre for miløjet og billigere. God påskeferie

      Slet
  4. Er lige kommet hjem fra sommerhus-og det var ikke Samsø denne gang.
    Nyder stadig af mit Samsø-mel:)

    Glædelig påske.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så hyggeligt at tilbringe tid i sommerhus. Det glæder mig at høre, du får bagt af din gevinst:-) God påske tilbage til dig

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...