Sidevisninger i alt

lørdag den 30. november 2013

Jordbærskum og lidt om kirsebær:-)

De fleste kan nok nikke genkendende til de fine porcelænsglas i blåt og hvidt, som indeholder de velkendte Amarena dessertkirsebær fra Fabbri. Saftige kirsebær i en kraftig og sød kirsebærsauce eller sirup nærmere og i emballage man næsten ikke nænner at smide væk bagefter.

Mindre kendte er nok dens jordbær-søster - italienske jordbær i en lige så tyk og næsten pinkfarvet skøn jordbærsirup. Det lyder jo sommerlækkert, og nemt at finde mange anvendelsesmuligheder for. Et værdigt alternativ til ris a la manden, hvis man ikke er til de traditionelle kirsebær. Men selvfølgelig også på pandekager, hen over is, måske lige frem henover stærk ost.

Jeg har fået lov at afprøve dem, og glædede mig til at finde ud af om de kunne leve op til kirsebær-søsteren:-)

Skønne produkter fra Fabbri i smukke emballager. Jordbærglasset er da bare så fint, og skal helt sikkert stå på bordet, når man serverer sin dessert. Her er også en fin flaske med karamelsirup, som jeg vil glæde mig til at forkæle en god kop kaffe med. Siruppen fremstilles i flere varianter.


Dagens testprodukt...... man kommer helt i sommerhumør.


Jeg valgte at bage en flok vandbakkelser, og helt simpelt fylde dem med pisket fløde, som jeg tilsatte ret meget af den lækre jordbærsirup fra glasset. Det blir et fyldigt og virkelig lækkert kagefyld med masser af jordbærsmag og tilpas med sødme. Og så lige nogle hele jordbær og et drys flormelis. Så har man en fin dessert- eller kaffekage.

Lige så lækkert jordbærsiruppen er, lige så ringe, synes jeg desværre de hele bær er. De er alt, alt for søde (og jeg kan som I ved ellers godt li' noget sødt!) og konsistensen på bærrene er ærlig talt ikke rar at få i munden. De er nærmest lidt gelé-agtige at tygge i og smagen af sommer og jordbær skal man fantasere sig til. Ret skuffende, må jeg sige, da produktet jo er dyrt nok. Min medspiser var heller ikke begejstret.

Vi endte med at lægge bærrene til side, og til gengæld virkelig nyde resten. Jeg har besluttet, at blende resten af bærrene og lave dem til jordbæris. Det tror jeg går godt, men er jo ikke helt meningen.

Så nu vil jeg se frem til at bruge glassene med kirsebær - dem kender jeg rigtig godt, og ved at de holder:-) Print denne artikel

3 kommentarer:

  1. wauw det ser lækkert ud -nu drømmer jeg om vandbakkelser med kirsebær/flødefyld <3

    SvarSlet
  2. Hej Lene - uhmm, ja de kunne sikkert også være gode med kirsebær.... det er et simpelt stykke bagværk, som de fleste rigtig godt kan li'

    SvarSlet
  3. Sjovt, jeg vidste slet ikke, at der er en jordbærudgave. Men jeg kan godt forestille mig, at de er meget søde :-)

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...