Sidevisninger i alt

søndag den 16. februar 2014

Sådan en dejlig weekend med lys og fuldmåne....

Lykkeligt træt efter en genopbyggende weekend med min gamle meditationsgruppe - det var allerede 5. gang på godt et år de tog turen fra Kbh til Samsø, de er heldigvis blevet lige så vilde med at være her som jeg selv er. Fire kvinder en weekend i nærvær, nysgerrighed og nu nul-stillet på den allerbedste måde:-)


Sesam-brødene du så i min lyserøde Kitchen Aid i sidste indlæg, kom til at se sådan ud. På lokalt økologisk fuldkorn og overdynget med nøddeagtige sesam - dem får du opskriften på inden alt for længe. De var værd at gøre efter nemlig:-) Morgenbord dækket med friskpresset rødbede-ingefær-limejuice, store blødkogte æg fra glade høns og den gode Samsø ost - så var vi klar til at indtage weekenden!

Eksperimentet med sommerens solbær i en høj bastogne-bund med vanillemousse - den ser ærligt talt lidt drabelig ud lige der, men hold nu op, hvor de der solbær bragte sommeren tilbage.


Lyset brød fantastisk smukt igennem på turen i Møgelskår - lad os opfatte det symbolsk!


Men jeg snuppede en morfar, gik veninderne i køkkenet og frembragte i pludrende fællesskab en rådyrbov og et grøntsagsfad. Hvor er det bare trygt og ren forkælelse, når der er nogen, der laver mad til én i ens eget køkken, når man ellers altid selv gør det! Vi drikker mest vand, når vi mediterer bagefter!


Waldorf havde de sørme også fremtryllet...hov, skuer man et rødvinsglas??? Fy, fy.....


Emil er en fast del af meditationsgruppen - han er fuldstændig salig og spinder højt i al tiden ... vi andre snupper tæpper, notespapir og deler nye indsigter ...


En strandtur i mere klart lys og frisk blæst rundede dagen af .....næste "omgang" er heldigvis allerede aftalt, og så står der maj og udendørs meditation på kalenderen:-) Kan kun anbefale dig sådan en gruppe kvinder, der kun vil hinanden det allerbedste.

Nat nat derude .... Print denne artikel

10 kommentarer:

  1. Det var lige nøjagtig SÅ fantastisk som du beskriver det. Tusind tak for en skøn skøn weekend. Knus :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvem er jer skønne quinder er det mon der heldigvis er enig? Knus til dig

      Slet
    2. Der er da mig Greja... Kunne ikke være mere enig, så det måtte jeg da lige tilkendegive... :-)
      Og jeg er helt enig med Jessie, du er en fantastisk kvinde, som er super inspirerende at være sammen med.... Mange kram til dig

      Slet
  2. Hej Tante Sød

    Du må være en fantastisk "kvinde" --- fantastisk, at kunne samle damer til en skøn weekend på Samsø - det gør man kun hvis man selv er noget særligt.
    hilsen jessie

    SvarSlet
  3. Hej Jessie - det var da verdens sødeste kommentar, du gav mig der. Hvor er du sød. Kh Marianne

    SvarSlet
  4. Det er da for fedt, at du har en meditationsgruppe og i sådan råhygger en hel weekend i hinandens selskab… Smukke samsø-fotos også af vandet….

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan en kærlig kreds af kloge veninder kan varmt anbefales Marian

      Slet
  5. Lyder som en skøn weekend!

    Jeg glæder mig til at se opskriften på dine sesam-brød. De ser rigtig gode ud. Og det er altid godt med lidt ny inspiration

    Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lena - håber du får lyst til at bage dem. Kh Marianne

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...