Sidevisninger i alt

onsdag den 18. februar 2015

Havreenergi-kugler m/ honning og peanutbutter

Mine meditationsveninder kommer heldigvis i weekenden (jeg har sådan savnet dem). Det betyder god anledning til at afprøve lidt mere af det sunde slik - og disse kan man nærmest indtage som morgenmad, da ingredienserne ligner dem, mange drysser på youghurt:-)

Jeg blir mere og mere glad for at lave "guf" af nødder, bær, tørrede frugter osv. Det smager bare overraskende godt, og selv ikke en Tante Sød savner kage:-)


Ca. 24-24 kugler

150 gram glutenfri havregryn fra Urtekram
75 gram mandler - hakkede (jeg brugte rester af groft mandelmel og rester af mandelflager)
75 gram kokosmel fra Urtekram
1 spsk sesamfrø fra Urtekram
50 gram mørke rosiner fra Urtekram
50 gram tørrede tranebær
Ca. ½ glas peanutbutter fra Urtekram
3-4 spsk kokosolie fra Urtekram
1-2 dl god honning

Alle ingredienser blandes sammen, og du kan tilsætte mere honning, kokosfedt eller peanutbutter indtil "dejen" kan trykkes sammen til kugler i passende størrelse. De tar' lidt tid at lave, da man skal presse dem hårdt sammen for at få dem til kugler, men med lidt tålmodighed går det fint. Du kan evt samle med et par spsk vand til sidst.

Jeg har altid mange Urtekram produkter i min husholdning - jeg fik endda ikke det hele med på fotoet
Det her er en herlig og sund snack, som kan serveres til te eller du kan snuppe et par stykker med i bilen, når du er på farten og selv går sukkerkold, så du er fri for at dumpe i på en tankstation!


Kuglerne er meget velegnede til at fryse ned og tage op efterhånden som du vil bruge dem. Ellers opbevar i køleskab og server med en serviet under, da de godt kan smuldre lidt:-)

Bon Appétit Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. MUMS!!!!
    De ser bare mega lækre ud!!! :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line, jeg er selv lidt overrasket over hvor godt de smager :-)

      Slet
  2. Åh,elsker alt der sådan kan hapses i bidder til kaffen - og peanutbutter er min bedste ven.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - så tror jeg, de lige er noget for dig:-) Jeg er normalt slet ikke vild med peanutbutter - men selv om der skal en del til, så er smagen ikke gennemtrængende :-) Så du skal måske komme lidt ekstra i :-)

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...