Sidevisninger i alt

tirsdag den 4. januar 2011

Tro, håb og mere energi!

Efter gode fredelige jule- og nytårsdage, og de første dage i 2011, der charmerede med sol og blå himmel, står der igen job og hverdag på skemaet - og det er sikkert godt nok.

Jeg er ret ambivalent, når det gælder nytårsfortsætter. På den ene side har de ærlig talt et noget blakket ry, fordi det er nærliggende at mene, at de alligvel aldrig holder, og på den anden side er det nu alligevel en helt oplagt tid at se tilbage, gøre status og måske allervigtigst give selv sig lov til at igen at ønske og håbe på forandring på vitale livsområder eller på nye oplevelser. Også selv om jeg før har haft det samme som nytårsønsker, og indtil nu ikke gjort noget synligt ved!

Og netop derfor vil jeg benytte nytåret til at give mig selv lov til at HÅBE og TRO - faktisk synes jeg det kræver ret meget MOD igen at håbe på de samme ting, som jeg ikke før har taget mig sammen (det udtryk hader jeg forresten) til at handle på. Og som andre måske ikke gider høre om mere, fordi jeg ikke har gjort noget ved det alle de andre gange....

Jeg tror grundlæggende at HÅB er så stærkt i os mennesker - det sidste man skal tage væk fra et menneske er HÅB, og fordi jeg har ønsket, håbet og handlet (lidt) på drømme og ønsker ved nogle andre nytår, så betyder det jo ikke, at netop denne gang bliver gangen, hvor det lykkes mig at forandre for altid. Og ja, jeg er helt med på at håb i sig selv ikke forandrer - der skal også handling, fokus og viljestyrke til for at det manifesterer sig! Men alligevel! Jeg beslutter at forbeholde mig retten til HÅB!

Så i 2011 vil jeg primært have fokus på sundhed, energi og overskud! Godt nok tre små ord, som de står printet her - men i virkelighedens verden indeholder de så meget af liv, saft og kraft. Alt det, der udgør et godt liv med glæde for mig selv og andre. Og hvordan skal jeg så opnå mere af disse tre ting? 

Ja, mine personlige første skridt er igen, igen, igen tro på, at jeg kan få smidt nogle af mine alt for mange kilo. Det værste ved dem er mangel på energi og overskud til at gøre alt det i livet, som jeg gerne vil, fordi jeg bliver for træt og ryggen gør ondt!. Flere oplevelser i naturen, flere oplevelser på rejser, flere oplevelser i det hele taget. Og jeg vil igen angribe det helt lavpraktisk med sund kost og motion, men også at arbejde på de indre planer. Så helt konkret har jeg idag genopstartet mit abonnement på Årstidernes lækre kasser. Jeg ved af erfaring at jeg får spist meget sundere mad med dem i huset. Som et nyt tiltag ser jeg også meget frem til at begynde hos en dygtig psykolog, så jeg sammen med en professionel kan få kigget bagved problemet og sætte ord på nogle årsager. Årstidens kasse kommer i dag og psykologen er bestilt for længst! Håber begge dele har været værd at vente på:-)

Udover det her primære mål og ønske for det nye år, så nævner jeg lige i flæng hvad jeg også vil opnå:

* at min lejlighed bliver solgt, så jeg kan realisere nye planer om ø-timeout og rækkehus
* få genoplivet mine kreative sysler, som har ligget alt for stille i år
* arbejde frivilligt fx for de hjemløses hunde
* at jeg kan skaffe mig et personligt møde med Thyra Frank, som er en fantastisk leder og hende må jeg
   bare møde!
* gå noget mere til massage
* få det bedre med at køre bil - også i snevejr!!
* begynde at læse nogle flere bøger igen
* fortsat have fokus på nærvær, tolerance og kærlighed til alle mennesker og dyr

Hmm, listen kunne blive rigtig lang, der er mange andre ting, der fortjener en plads her. Tror vist at jeg må kigge lidt på det her, og mærke efter om det er de helt rigtige ønsker - det tror jeg.

Jeg ønsker jer alle et velsignet nytår, og hører meget gerne om jeres nytårsønsker. Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Jeg har også et lidt ambivalent forhold til nytårsforsætter, men jeg tænker altid over hvad jeg håber det nye år kan bringe....
    Jeg mener også at HÅB er vigtigt, faktisk tror jeg at hvis du tager håbet væk fra mennesker, så har de ikke særlig meget at leve for. Håb kan jo være mange ting, det kan være stort og småt, men det er altid godt at håbe :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Kære Birthe
    Tak for dit synspunkt - dejligt at høre, jeg ikke er ene om den følelse.
    KH Marianne

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...