Sidevisninger i alt

lørdag den 19. september 2015

Fuglehuset er selvfølgelig kommet op forlængst:-)

Måske du husker det hjemmeflettede fuglefoderhus?  Det er forrlængst blevet sat op, jeg har bare glemt at vise dig det:-)

Hele sommeren har her været et mylder af småfugle i alverdens farver, her kan nemt hænge 20 fugle inde, ude, på toppen, på siderne osv, og det ser så sødt ud, og de pipper lystigt. Vi har virkeligt mange fugle her på min side af vejen, fordi her er mange træer at holde til i. Og jeg kan se fuglehuset både fra køkkenvinduet, fra spisebordet og verandaen.


Det lykkedes mig bare ikke at få en eneste fugl med på billedet - de letter hver gang, jeg nærmer mig!

Snart starter vi igen til pileflet, og så vil jeg lave endnu et hus, så her kan komme dobbelt så mange pipper i haven... og en veninde ønsker sig også et hjemmeflettet fuglehus:-)


For enden af min grund er der jo hav og færgeleje, så en lille flok måger kan også finde på at kigge forbi og se om her er noget at hente ...de kommer nu mest om vinteren, når jeg kaster større brødstykker ud til dem.


Olivia e.l.s.k.e.r det fuglehus - hun sidder her i hjørnet af højbedene hver eneste dag i timevis, håber på at fuglene ikke ser hende og at der falder en lille fuglesteg ned i munden - det er så heldigvis ikke sket en eneste gang. Men man har jo lov at håbe og hun har i hvert fald ikke opgivet endnu ...

Min store røde hankat Emil er helt ligeglad - han er slet ikke interesseret i at fange noget som helst. Han vil helst ligge i en dyne og blive kysset på :-)


Jaaaa, man kan også prøve at sidde på den her side for enden af fuglehuset....men lige meget hjælper det:-)


De små fugle er også vilde med mejsekuglerne forneden, her hænger de gladeligt og gerne og nipper frø og fedt...


Mit lille bitte æbletræ af sorten Discovery har haft hele 12 æbler i år:-) Sidste år var her 4 æbler, så det er da en fin fremgang, selvom de er meget små ...


Supersprøde, saftige og rosa og hvide indeni ...


Årets høst er godt nok beskeden - jeg spiser lige de to største, og så blir resten vist dekoration:-) Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Hej Søde Tante

    Ej, hvor er det fint. Jeg kan godt forstå, at småfuglene er tiltrukket af den nye spiseplads. Det er dejligt med mange fugle i haven. Både til at iagttage og til at spise diverse insekter. Stakkels Olivia, der bare må se til. Er nu sikker på, at hun får gode lækkerier i sin skål. Jeg glæder mig til at se dit næste fuglehus.
    Håber, du har en dejlig weekend.

    Kærlig hilsen
    Inge V.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Inge - Ja, jeg er selv lidt overrasket over hvor meget glæde man får af at kigge på småfuglene. Man blir da i godt humør af dem:-) Olivia mangler helt sikkert ikke noget! Her serveres rejer hver dag kl 18 fx:-)
      Tusind tak for hyggelig hilsen
      Kh Marianne

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...