Sidevisninger i alt

onsdag den 11. oktober 2023

Mere Stephen West sjal - denne gang model Fantastich

 Juhuuuu, det blev færdigt det store sjal, som mest af alt var for at øve. Jeg fik lært at læse en engelsk opskrift, og det var slet ikke så svært som jeg havde regnet med - så hvis du også gerne vil prøve, men heller ikke har kastet dig ud i det, så bare gå i gang. 

Det åbner en verden af nye strikke-muligheder - og faktisk er de engelske opskrifter meget nemme på den måde, at de næsten er forklaret pind for pind. Når først du lige har sat dig ind i forkortelserne, så kører det <3 



Jeg forkælede mig selv og købte nyt garn til alle farver, og det hele kommer fra Isager garn - det var første gang jeg brugte Isager, og det bliver bestemt ikke sidste gang. Sjalet er virkelig stort, og alligevel helt let og luftigt, og det kan jeg rigtig godt lide. Jeg kommer vist til at strikke endnu et - jeg elsker jo bare lyserødt, så et meget enkelt med grå og lyserød, må jeg vist lave i løbet af vinteren :-) 

Hvis du har brug for et lille skub til at komme igang med en engelsk opskrift, så kan jeg måske hjælpe dig - så må du give lyd. 

Samsø er i dag lidt grå, men stadig mild - men nu har jeg tændt for varmen og de levende lys, og vi skal bare huske at hygge os i mørket og med hinanden. 


Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Kære Tante Sød. Igen et fint sjal fra dine strikkepinde. Er det i farver fra opskriften eller har du selv designet dem? Flot er det i hvert fald. Lyserødt og gråt tror jeg bliver godt. Det ender jo med, at jeg må kaste mig ud i de engelske opskrifter, men først efter det planlagte projekt. Min datter er mest til islandske sweatre med enkle mønstre, så jeg strikker i en grundfarve og så et mønstret bærestykke. Den første var råhvid med blåt mønster og den, der lige nu venter på at blive strikket er i grå og brune nuancer. Jeg har købt begge mønstre og garn i DK. Ligesom på Samsø er her lidt gråt og overskyet i dag, men nok lidt varmere. Vi håber skyerne snart vil give regn. Vand mangler vi SÅ meget efter en lang og tør sommer. Tror også, jeg vil tænde et lille levende lys. Rigtig god og hyggelig dag til dig.
    Venlig hilsen
    Inge V.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Inge - ihh, jeg ville gerne se de trøjer du strikker. Hvis du også er på facebook, må du rigtigt gerne finde Tante Sød der og lægge fotos, hvis du har lyst. Det lyder smukt og klassisk, hvad du strikker. Kan du huske man også strikkede med pladegarn? Det er mange år siden jeg har gjort det, og ved ikke om det stadig produceres. Når man strikker efter Stephen West opskrifter kalder han farverne et bogstav - her fra A til G, dvs i alt 7 farver skulle dette have. Jeg havde dog vist 10, fordi jeg ikke kunne vælge. Så definerer man farverne i de første rækker, og bruger efterfølgende det bogstav, han skriver. Altså, hvis man vil prøve at følge hans anvisninger for et samlede look. Det gjorde jeg stort set med dette på nær et par meget små afgivelser. Den koralfarvede er min grundfarve, som han kalder det, og den man bruger mest af. Men det næste tror jeg faktisk jeg strikker med lidt færre farver og følger min egen intuition med farvevalg. Det her første har fået hans udtryk i rækkefølgen af farver - håber, det giver mening, selv om det er lidt bøvlet at forklare. Regnen kom her først på eftermiddagen, og med en ordenligt omgang. Håber også I får hos jer, hvis I trænger, men det har jo bare været en "underlig" sommer alle steder. Du må have en rigtig hyggelig aften. Kh Marianne

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...