Sidevisninger i alt

lørdag den 7. oktober 2023

Rødt sjal - model Exploration Station af Stephen West

 



Overrasket blev jeg virkelig - over at jeg fik hele tre hilsner fra "gamle" læsere på mit første opslag efter jeg er genopstået LOL. Det havde jeg slet ikke forventet, og det gjorde mig mere glad end jeg lige troede, og har ligefrem puslet med tanken om jeg alligevel skulle skrive lidt mere her end jeg lige havde tænkt mig.... Men vi får se. Jeg er jo sådan set allerede i gang <3 Tak fordi I skrev både her og på FB siden. 

Da jeg havde strikket dette sjal i blå farver, ønskede en af mine veninder sig det i rødt, så det får hun lige om lidt. Jeg håber, hun bliver glad for det. Selv er jeg ikke så meget til rødt, men jeg synes faktisk, det er blevet rigtig godt. Modellen er fra festlige og kreative Stephen West og hedder Exploration Station. Og det er faktisk ret nemt at strikke, hvis man lige kan de mest almindelige masker og teknikker. 


At vaske og blokke sit strik betyder virkelig meget for den sidste finish og look. Så her kan du se, hvordan jeg har vasket det, og lagt det op med knappenåle, sådan at alle spidserne bliver mere defineret og tydelige. 
Det er stort, så min måde at gøre det på, er simpelthen et rent lagen på dobbeltsengen og så lade det ligge der og tørre nogle timer. Hvis man er mere tjekket har man et sæt af de der skum-puslebrikker, som kan lægges op på et gulv og sættes nåle i. Men man behøver det altså ikke :-) 


Jeg er bidt af at strikke sjaler for tiden - det er ellers mange mange år siden, jeg sidst har strikket et sjal. Måske du også får lyst? 

Jeg ønsker dig en dejlig weekend, nu hvor efteråret for alvor kan mærkes vejrmæssigt. På Samsø i morgen står den på koncert på Brundby Rockhotel for at høre The Things We Do For Love med bla. gode gamle Ivan P :-) 
Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Hej Tante Sød. Dejligt, at du blev glad for hilsener fra gamle læsere af bloggen. Det er også dejligt, at læse lidt nyt fra dig igen. Når jeg har besøgt din blog, har jeg ofte tænkt på, hvordan du havde det, så det er godt at høre, at du fortsat trives på Samsø.
    Dine sjaler er meget, meget flotte. Din veninde er heldig. Selv skal jeg snart i gang med en islandsk sweater til min datter. Strikkede en til hende sidste år ellers er det næsten 50 år siden, den slags har været på mine strikkepinde. Jeg venter dog til det er blevet lidt køligere, for mens i på Samsø har efterårsvejr, så har vi fortsat sommer i her i Spanien. 32 grader er der lige nu. Rigtig god weekend og koncert til dig.
    Venlig hilsen
    Inge V.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Inge - åhh islandsk sweater - ja, det har jo også strikket da jeg var helt ung, og heller ikke de sidste nok 40 år. Det bliver sjovt for dig. Har du et bestemt mønster og farver det skal være? Ja, i dag har du ret i man mærker kulden for alvor, og jeg har lige tændt for min luft til luft varmepumpe. Jeg var nysgerrig efter at høre, hvor i landet du skriver fra, men det er så helt fra Spanien, hvor sjovt. Ja, så må I nyde varmen stadig. Tak, vi fik sådan en dejlig middag og herlig koncert, selv om Ivan P er over 70 er der fuld energi på og dejlige tekster. God ny uge til dig. Kh Marianne

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...