Sidevisninger i alt

onsdag den 27. februar 2013

Hils på Dolph .... og lidt videre med indretningen

Selvfølgelig hedder han Dolph! Jeg var vild med flodhesten Dolph med Morgenthaler, og så er jeg endda ret sikker på at min flodhest ikke råber "død ved kølle" til nogen her i huset:-) Kender du de lækre skinddyr fra Züny? Jeg har længe haft kig på dem, og da jeg tilfældigt så at Gårdbutikken Samsø sælger dem til en rigtig god pris (350 kr) så måtte jeg tilføre husstanden endnu et tykt dyr. Egentlig er de vist ment som bogstøtter eller dørstoppere, men min skal indtil videre bare hygge. Det var godt nok svært at vælge - jeg havde også lyst til en elefant eller et rensdyr eller, eller ....


Han er da nuser ...


Passer fint til nuancerne i billedet ....velkommen hjem Dolph


Igen har her været gang i malerpensler. Hmm, undskyld Aarstiderne at jeg glemte at aflevere et par kasser lige før min flytning! Håber I tilgir' mig, når nu de bliver så opdaterede og genanvendes ...to lak maling og to lag lak, så er de ret holdbare. Jeg køber bare de billige farveprøver til ca 35 kr, og det rækker fint til sådan et par kasser.


Schoking pink:-)


De står godt her i hjørnet, og den ene er fyldt med løse sider med opskrifter fra dameblade og den anden rummer masser af flasker med olie og den slags:-) Sådan nogle malede kasser ville også være fine på verandaen med blomster om ikke ret længe.


Og se lige mine fine gardiner. Det tog lidt tid at finde de rigtige, og pludselig faldt jeg over de her feminine sager, der både dækker, hygger og alligevel lader lyset trænge ind i stuen. Jeg fandt dem i Jysk til meget billige penge:-)


Min nye gamle tallerkenrække er nu blevet malet sart lyserød, og fremstår præcis som jeg havde håbet. Det gamle gevir hang ude i mit udhus, da jeg købte ejendommen og blev i går pillet ned derude fra, da det jo er højeste mode i boligindretning. Så nu skal den til ære og værdighed igen og indtil videre havnede den her. Men det hele er lige kommet op at hænge, så jeg er slet ikke færdig med at finde ting til tallerkenrækken.

Men hold da op, hvor er hyggelig NABOHJÆLP en fantastisk ting, og det lever godt her på Samsø:-) Ved siden af arbejdet blev der naturligvis tid til kaffe og kager, som I så lidt til igår:-) Print denne artikel

8 kommentarer:

  1. Dolf er da også bare så fin! Jeg har selv luret på elefanten, men flodhesten er jo mindst lige så sød. Og sikke et godt resultat med trækasserne - jeg kunne godt finde på lave nogle stykker til sommer, som kan komme ud på altanen og blive fyldt med lavendler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lavender lyder skønt helt fyldt op i en kasse udenfor:-) Nu får jeg lyst til flere kasser.... ja, elefanten var stod jeg også med til det sidste ... den kan jeg godt få plads til osse:-) Tak for hilsen Helle

      Slet
  2. Jeg troede at du var i gang med at bygge et bur til Dolph ;-))

    SvarSlet
  3. Fine, fine renoverede kasser fra Arstiderne :o)

    Jeg er helt VILD med din yndige tallerkenrække! Det er den fiiiiiineste farve :o) Jeg har selv lige anskaffet mig en tallerkenrække, men der er faktisk ikke plads til den i mit køkken alligevel, så i stedet er den kommet på sønnikes værelse, og jeg er ikke sikker på, at han ville sætte pris på lyserød ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Camilla - ja de kasser fungerer rigtig fint nu. Thi hi, nej jeg er ret sikker på din søn ville blive utilfreds med lyserødt på sit værelse:-) Jeg er også rigtig glad for min.

      Slet
  4. Sikke en KÆMPEhyggelig og skøn blog, du har dig her! Det er sjovt, jeg bor på Frederiksberg ligesom du gjorde og tænker også tit, at vi egentlig burde bo på landet :).
    Helt enig med dig omkring dyrevelfærd, har lige læst dine indlæg under det emne.
    Og hvor fint med Dolph - haha, også altid skønt at se, at jeg ikke er den eneste, som ikke kun navngiver levende dyr herhjemme :). Flodheste er bare så fantastiske dyr. Både den råbende blå og så dem i naturen og zoo.
    Har straks tilmeldt mig som læser! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Zoolajma - ser desværre først din skønne hilsen nu. Tusind tak for det, du skriver. Sjovt du bor på Frederiksberg, som jeg stadig synes er et dejligt sted, og hvis jeg skulle bo i by og lejlighed igen, ville det stadig være mit foretrukne sted i landet:-) Skønt du har meldt dig her - håber jeg hører fra dig igen. KH Marianne

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...