Sidevisninger i alt

onsdag den 12. marts 2014

Råsaft på citrusfrugter

Sidste sommer fabrikerede jeg adskellige flasker råsaft på rabarber. Nøj, det var godt og smukt. Så da jeg så en råsaft på citrusfrugter ovre hos TildeMad, kom minderne frem og sådan en kande smuk saft gir fornemmelse for de skønne, skønne måneder, der venter os forude.


Havebordet er tørret af, blomsterhandleren har leveret stedmoder og solen skinner fra en skyfri himmel...

Drikken er sød og let bitter - og en lise for citruselskere. Men også lidt kalorierig på grund af sirup.


Skål:-) C-vitaminer på den fristende måde...


Til en stor liter saft - alle fruger SKAL naturligvis være øko, når man bruger skallerne. Der er ikke meget sundhed i at drikke en liter sprøjtegifte:-)

1 lime med skal
2 citroner - den ene med skal
4 appelsiner - to med skal
Ingefær som du lyster
1 dl ahornsirup
3 spsk rørsukker eller noget stevia
1-1½ l kogende vand

Vask frugten, skær i tynde skiver, ingefær i små bidder - tilsæt de to slags sukker. Hæld kogende vand på og lad trække. Jeg lod mit stå i køleskab natten over, selv om opskriften kun sagde en time.

I bedste Stop-Spil-af-Mad-stil ville jeg ikke bare smide al den gode frugt ud. Så det blev tryllet om til en skøn citrus-marmelade, som smager fantastisk på ristet brød. Den får du måske lige at se en anden god gang. Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...