Sidevisninger i alt

lørdag den 6. september 2014

Fennikelsalat med kaneldressing

Den dér 5:2 kur, som alle taler om - den virker! Altså 5 dage med feber, konstant hovedpine og hoste og derfor nul søvn! Det er heldigvis tre år siden, jeg sidst har været forkølet, men hold nu op for en møguge, jeg har været lagt ned! I dag har det også sat sig på ørene, så det længe ventede besøg af søde gamle kolleger fra Topdanmark, jeg skulle ha' haft her i weekenden, er desværre aflyst. Ja, jeg piver - det er surt ikke at magte andet end ingenting i det her skønne sensommervejr.

Lad os snuppe en dejlig sund salat i den anledning - fra en uge med mere overskud:-) Mine grøntsagskasser indeholder fennikel hver uge i øjeblikket, og jeg blir mere og mere vild med den lille knold og lader den få hovedrollen i flere og flere rå salater. Hemmeligheden er at snitte den helt tyndt på dit mandolinjern:-)


1 stor fennikel helt tyndt skåret
1 stort bundt bredbladet persille
1 granatæble - kernerne derfra
1 stor rød grape - skær fileter og gem saften
Lidt ristede pinjekerner
Lidt mandelsplitter

Arrangér alle ingredienser fint på et fladt fad. Det er dressingen, der gør forskellen:

Saften fra granatæblet
Saften fra grapen efter du har skåret kødet ud
1 spsk citronsaft
½ dl god olie
2 fed pressede hvidløg
2 tsk spidskommen
2 tsk stødt kanel
1 tsk røget paprika

Pisk alt godt sammen og hæld over salaten lige før servering.


Salaten passer til alt vil jeg faktisk sige, så bare spis løs. God appetit og god helse til jer alle - hold jer væk fra forkølelser! Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Kære Tante Sød ---- Ja, men det er da træls du sådan er blevet syg, nu du skulle have haft gæster -----De er sikkert dobbelt så kede af det som dig, for du er sikkert vidunderlig dejlig at besøge, du virker så overskudsagtig, altid----

    Men god bedring
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie - det er SÅ sødt sagt, mange tak. Jeg vil så gerne være overskuds-agtig, men tro mig - det er kun den ene side af hverdagslivet. Men som regel er jeg i godt humør og ser positivt på mine udfordringer, og det hjælper nok en del:-) Ønsker dig en skøn ny efterårsuge

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...