Sidevisninger i alt

tirsdag den 23. september 2014

Svampede chokolademuffins

Kager bagt med creme fraiche bliver bare svampede og bløde. De her muffins minder faktisk rigtig meget om de gode chokolademuffins man kan købe, så hvis du er vild med dem, så blir du ikke skuffet. Oven i købet er de vildt nemme - jeg har set forskellige opskrifter, og nu endt med at bikse min egen sammen, da jeg bla synes, der skulle mere chokolade i!

Et plus ved de her er osse, at de faktisk næsten bliver endnu bedre efter en tur i fryseren, hvad jeg ellers ikke synes at ret meget hjemmebag bliver.


12 stk store muffins
250 gram øko hvedemel
225 gram sukker
½ spsk vanillesukker
1 tsk natron
3 spsk kakao
1,25 dl øko letmælk
2,5 dl øko creme fraiche
100 gram smeltet og afkølet øko smør
1 øko æg
200 gram mørk chokolade

Bland alle de tørre ingredienser i en skål og rør herefter mælk, æg og creme fraiche i blandingen. Tilsæt til sidst det smeltede smør og det meste af chokoladen og rør hurtigt sammen - ikke bruge elpisker, men gerne en grydeske. Fyld i muffinforme og drys til sidst resten af chokoladen på toppen. Bages ved 200 gr i forvarmet oven i ca. 15 min eller til der lige præcis ikke længere kommer dej med op, når du stikker en nål i en kage:-)


Helt varme med flydende chokolade - de skal næsten spises godt lune. Måske lige frem med koldt mælk til? :-)

Portionen rækker til 12 muffins - så der blev delt ud til to hold naboer:-) Og resten i fryseren. Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Sidder her og er lige stået op efter en nattevagt - mmmnnn - chokoladekage ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg har lige spist aftensmad, og alligevel er det lige før, jeg savler, når jeg ser de billeder! Nammenammenam! :-D

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...