Sidevisninger i alt

onsdag den 11. juli 2012

Dybstegt kyllinge quick-fix- med honning/soya sauce

Billederne yder slet ikke den her kylling retfærdighed! To bryster fra en frihedselskende kylling blev pakket ind i krydderier i en dobbeltpanering og overøst med en varm sød/salt sauce. Und dig selv et kyllinge-quick-fix med den her ret - kan endda spises med fingrene, hvis du sku' være i det humør! Du kan lave den på 30 min, og jeg er næsten sikker på både voksne og børn vil spise helt op:-)

For liiigge at passe på kulhydraterne serverede jeg udelukkende med en knasende frisk salat med syrlig dressing. Men hvis I er mere sultne, så vil en bagt kartoffel eller nudler passe godt til sammen med rå grønt. Jeg fandt ideen hos Rock Recipes.

Iøvrigt har jeg tidligere lavet denne her, som minder meget om - men det er godt med krydderier i paneringen!


1 kyllingebryst pr. person uden skind og ben

Panering:
1 lille dl mel
1 tsk salt, friskkværnet peber
1 tsk paprika
1 tsk cayennepeber
2 tsk timian
2 tsk oregano
Alt blandes sammen

1 æg + 2 tsk vand piskes sammen ved siden af

Sauce:
1 lille dl honning
1/4 dl kraftig soya
friskkværnet peber
Dette koges sammen 3-4 min, og skal være ret varmt ved servering. Næste gang tror jeg, at jeg tilsætter lidt knust hvidløg også

½ l smagsneutral olie - fx solsikke. Husk at det skal smides væk efter brug desværre.

Bank kyllingebrysterne flade - jeg delte mine i to på den lange led. Dyb dem først i paneringen, dernæst i æg og herefter igen i panering. Varm olien op i en dyb pande, fx en sautepande. Pas på - det er ikke ufarligt med hed fritureolie! Steg kyllingestykkerne 3-4 min på hver side eller til de er pænt brune. Læg dem på fedtsugende papir og vend dem i saucen og server dem godt lune. De smager faktisk bedst, når varmen er gået lidt af.


Min salat bestod af:
1 squash i lange tynde bånd (kartoffelskræller ell mandolin)
2 gulerødder på samme måde
1 hel kogt majskolbe, hvor jeg skar kernerne af
1 rødløg i tynde ringe

Det hele vendes i en skarp vinaigrette 15 min før servering, da dette vil mørne grøntsagerne.

Retten kan også laves med fx nakkekoteletter - og de her kommer helt sikkert på programmet igen. Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...