Sidevisninger i alt

fredag den 30. november 2012

Lækre øko müsli'er fra Grøn Balance

Igen barsler Grøn Balance med skønne nye økologiske produkter, og det glæder mig sådan at se, at de udvikler i en lind strøm. Denne gang har jeg taknemmeligt modtaget to slags müsli, og sørme om ikke også der er "grønne" papirservietter i butikkerne nu.

Jeg har allerede med velbehag prøvesmagt begge müsli, og det er kvalitetsmorgenmad, som nemt kunne havne i min indkøbskurv en anden god gang. Begge blandinger har et højt indhold af fuldkorn - mellem 73 og 80 gram pr. 100 gram - hvad jeg lægger meget vægt på. Og er i øvrigt baseret på hvede, havre og rug.

Mysli med mandler, frugt og kerner er fyldt med hele sprøde mandler, solsikkekerner, søde abrikosstykker og rosiner. Jeg er vild med mandler, så den her variant er min foretrukne. Bare god smag fra gryn og sødmen fra frugtstykkerne. Jeg har spist den oven på youghurt og tilsæt en sjat af Urtekrams blåbærsirup - umm, det er luksusmorgenmad, der er klar på et par minutter, og det kan jo godt tælle i en travl hverdag.

Mysli med bær og kerner indeholder spændende morbær, rosiner og godt med kerner fra græskar og solsikker. Absolut også en dejlig mysli, men med lidt mindre bid end den anden, synes jeg. Denne her kunne jeg også snildt finde på at bruge et par håndfulde af, når jeg bager grove boller eller måske lave hjemmelavede myslibarer som sund snack.


Sådan her ser de ud - de forhandles i SuperBest og SPAR bla. og koster ca 26 kr.


Her kan du sagtens se de lækre hele mandler, og der er pænt mange af dem i posen ... 


Middagsservietter med grøn samvittighed - ja, tænk, jeg må indrømme, jeg ikke før har tænkt i de baner. Men selvfølgelig - de her servietter er svanemærkede og FSC-mærkede. Det betyder, at de er fremstillet af træ fra bæredygtige skove og er fri for klorgas og kemikalier.

Genialt tænkt faktisk - det er da ikke rart, at tænke på man normalt tørre mund og hænder i klor og kemikalier! Og fedt med klimavenlige servietter, som belaster miljøet mindst muligt. Og som sagt med træ fra skove, som kan nå at reproducere, og hvor dyr og planteliv beskyttes, og der er tænkt på ordentlige forhold for skovarbejderne.

Jeg er klart fan - servietterne findes indtil videre i hvid og champagne og i 2 størrelser. Jeg vil da klart kigge efter dem her i butikkerne fremover. Og foldet på fine måder, er jeg sikker på de pynter, når jeg skal dække bord. Tror de hvide blir' gemt til mine gæster nytårsaften. Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...