Sidevisninger i alt

tirsdag den 28. maj 2013

Rejer, asparges og urter i overflødighed..

Her er simple hverdage med arbejde, frivilligt arbejde, netværk, oprydning i udhuse og anneks, så her kan blive et ekstra gæsteværelse inden sommeren for alvor brager løs. We hope so - det med sommeren altså.

Så måltiderne er også særdeles simple og hverdagsagtige - men du får da lige et kig på en middag for én fra forleden. Den hørte nemlig til i den frække ende:-)


Grønne og hvide asparges, rejer, persille og vild kørvel som jeg har fundet på min grund, blev pakket ind i en cremet sauce i hjemmebagte velotéer. Ikke dårligt og meget forårsagtigt ...


Og som du kan se, bragte aftenen sol på verandaen og hold nu op, hvor er det dejligt at sidde ude og nyde sin middag mens fuglene fløjter om kap.

Jeg vender snart tilbage med nye opskrifter og sniksnak:-) Print denne artikel

8 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud!
    Skønt at høre om dit liv på Samsø- jeg har også snakket med Kristian om, at jeg godt kunne tænke mig en forlænget weekend på øen i sommerferien eller måske bare til efteråret, så nu må vi se om han kan overtales..
    Jeg er imponeret over, at d altid laver så lækker mad til dig selv og bager løs når du nu er alene- det kunne mange lære af!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Sabina. Ja, ved godt, der er mange der bor alene, der ikke gider lave noget til sig selv. Det er også tit, jeg ikke gider det. Men et par gange om ugen gør jeg det. Jeg får tit spørgsmålet: Gider du godt lave mad til dig selv, når du er alene - og så plejer jeg at svare " Hvem sku' ellers gøre det" :-)
      Jeg synes bestemt du og Kristian skulle komme og se vores skønne ø. Du er velkommen til at skrive til mig privat, og så jeg kan nok hjælpe med billig overnatning og et par fif:-) Jeg vil så gerne dele ud af mit lille paradis:-)KH Marianne

      Slet
  2. Årh, hvor sindssygt lækkert og sommerligt! Elsker bare rejer i alle afskygninger (:

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også bare så længe siden, jeg selv havde fået rejer, og det er bare godt. Og tænk, mine misser får friske rejer hver eneste aften, da de ellers driver psykisk tortur mod mig! Og de spiser KUN de store. Nægter at røre de billige fra Netto!!! jeg vil også ha flere rejer nu!

      Slet
  3. Det ligner den perfekte sommespise - MUMS :-)
    A xx

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis, det føltes lyst og forårsagtigt og det er dejligt:-)

      Slet
  4. Mums hvor overskudsagtigt og lækkert

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...