Sidevisninger i alt

torsdag den 24. oktober 2013

Luciaboller

Verdens bedste og mest generøse genbo havde betænkt mig med en æske med safran. Jeg eeeeeeellsker safran, som hos mig gamle indvandrergrønthandler på Frederiksberg kostede 39kr for ½ gram, så det var kun til Luciadag den 13. december at jeg bagte de skønne Luciaboller, som der skal safran i.


Ser de ikke fristende ud?


Desværre måtte jeg sande at æsken med safran, som var købt på en rejse, alligevel ikke helt holdt hvad der blev forventet af den:-) Selv om jeg brugte dobbelt mængde blev bollerne alligevel hverden den sarte orange farve eller fik spor smag af safran! Øv altså.... snydt grønært!


Men skidt pyt - de var hyggelige at bage, og en god anledning til at invitere til nabo-kaffe en søndag eftermiddag, og gæsterne var vist ganske tilfredse. Og bortset fra det med safran, så var de stadig supergode af den slags bagværk at være:-)


Opskriften er som altid den successikre fra Claus Meyer - du får den HER. Eneste forskel er, at jeg brugte et lidt grovere økologisk mel denne gang.


Der blev skruet op for charmen med varm chokolade med flødeskum, økologisk nøddecreme og "hjemmelavet" honning til de lyse brød .... uha, for en uartig servering! Men søndag eftermiddag blev lige lidt bedre:-) Print denne artikel

2 kommentarer:

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...