Sidevisninger i alt

onsdag den 13. januar 2016

Hjemmelavet hindbærsodavand på vandkefir:-)

I skal altså lige se min første omgang vandkefir - det er blevet totalt vellykket:-) Blid brus lige som i en sodavand, en smule sødme og godt med smag af bare 5-6 hindbær. Og allervigtigst er det fyldt med probiotiske mælkesyrebaktier, som din tarmflora, fordøjelse og immunforsvar vil takke dig for.

Jeg skrev lidt om vandkefir i det her indlæg:-)


Det er svært at se det milde brus, men den er god nok. Jeg er for flere år siden helt holdt op med at drikke sodavand, men det her er altså en dejlig forfriskende drik, som du vil drikke alene for nydelsens skyld. Jeg har ikke testet det på børn endnu, men er temmelig sikker på de vil synes godt om det, så det er en fantastisk erstatning for søde læskedrikke.

Man skal ikke drikke litervis af det, tror jeg ikke. De første dage i hvert fald højst et glas og så se, hvordan "maven" reagerer. Jeg drak mit første glas i går, og har ingen problemer haft, så tror jeg snupper to glas i løbet af i dag:-)


Sådan så det ud i går - det ser ud som om det gærer, og det skal det også. Altså en god slags gæring - kaldes også karbonering eller fermentering. Når det er klart, skal det i køleskab for at stoppe gæringen. Når det er koldt, er det klart til at drikke og nyde.

I dag har jeg sat en ny omgang i gang og denne gang med jordbær - uhh, jordbærsodavand i vente om nogle få dage:-) Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...