Sidevisninger i alt

fredag den 22. maj 2015

Anne Hjernøe: Sunde grønne retter

Anne Hjernøe kender vi vist alle både fra TV og talrige kogebøger. Hendes sidste bog Sunde Salater er jeg rigtig glad for og bruger året rundt som inspiration. Nu har hun begået endnu en stor, flot bog i den sunde afdeling. Målgruppen er primært os, der ikke helt vil undvære kød og fisk, men gerne vil opprioritere det grønne og se kød og fisk som tilbehøret i stedet for omvendt. Præcis sådan vil jeg gerne tænke mine hverdagsretter:-)

Overskrifterne i bogen er grøntsagsretter, supper, sprøde salater og fisk og skaldyr - og altså kun meget lidt kød og fjerkræ og man kommer helt sikkert heller ikke til at savne det.


Lyst og venligt layout og ingen hokus pokus med titler og indhold - du får, hvad du ser :-) Og dejlig tyk bog med meget indhold, som man får lyst til at bladre i bare for hyggens skyld ...


Den her er lige årstiden .... friske fjordrejer, let og lækkert tilbehør ... sådan en forret kunne jeg nemt finde på at servere for gæster.


Den her faldt jeg over, fordi jeg har flere hornfisk i fryseren - tror bestemt de skal tilberedes med spidskål og sprøde porrer...


Anderledes salat, så næste gang jeg finder en papaya må den afprøves ...


Fennikel er yndlingsgrøntsag og sammen med frisk laks kan det kun blive en delikat sag..


Bogen har bl.a. et kapitel med masser af lækre supper, og ærtesuppe med peberrod lyder bestemt godt


Når der igen kommer økologiske tomater sidst på sommeren, kunne sådan en rå gazpacho nemt komme på bordet en lun aften ...



Jeg ved ikke om flødestuvede kantareller på ristet brød ligefrem kommer under kategorien sunde retter - næppe, men det skal ikke skille os ad en enkelt gang... mums!


Og flere spændende og anderledes bud på en grøn ret med kødet som tilbehør... den her bog kommer jeg helt sikkert til at bruge en del den kommende tid:-) Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...