Sidevisninger i alt

lørdag den 18. februar 2012

Kartoffelsalat med masser af smag og fylde

Her var lidt kartofler og creme fraiche, der skulle bruges, og så kom jeg i tanke om kartoffelsalat, som jeg har lavet den i årevis, og som jeg stadig synes er den absolut lækreste, jeg har sat til livs. Måske ikke lige årstiden for kartoffelsalat, men hvem går op i det! Du lige kan nå at lave sådan en portion til en god lidt sen lørdagsfrokost?


Du får opskriften noget "på slump", da jeg ikke måler op mere ....

1 pakke Hanegal bacon
1 stort finthakket løg
1 stor håndfuld små ærter fra frost
1 lille håndfuld cornichoner i små skiver
10-12 kogte kolde kartofler i skiver
creme fraiche og skyr - halvt af hver (eller ymer + mayo)
evt en skefuld mayo, hvis du vil ta' lidt af det syrlige væk og tilføje lidt fedme
dijonsennep eller fransk sennep - eller lidt af hvert
lidt fintrevet citronskal
salt, friskkværnet peber, et nip sukker

Start med at stege bacon sprød - lad afkøle og skær i grove stykker. Rør dressingen sammen, smag til undervejs med mere sennep, krydderier osv. Tilsæt kartofler, løg, ærter, cornichoner og til sidst bacon. Lad trække en times tid inden du serverer den til lune frikadeller eller skinke osv. 

Salaten er med masser af smag fra den røgede bacon, syre fra cornichoner og bid fra ærter og løg. Når jeg medbringer denne her til sammenskudsgilde, hvor andre også har kartoffelsalat med, er det altid min, der bliver spist helt op:-) 
Print denne artikel

3 kommentarer:

  1. Kartoffelsalat har ingen årstid i min bevidsthed ;o) Den her lyder rigtig lækker og skal prøves.

    SvarSlet
  2. Nå, godt du osse mener man godt kan spise det på den her årstid. Jeg tænkte at folk ville mene det er en sommerting:-) Jamen, prøv den endelig, jeg blir bare ikke træt af den ....

    SvarSlet
  3. Kartoffelsalat kan man altid spise ;) Blot den er hjemmelavet og lækker!

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...