Sidevisninger i alt

søndag den 22. april 2012

Så blev konfirmationskagerne spist

Klokken er lige slået midnat, og jeg er netop kommet tilbage fra den mest glade og festlige konfirmation jeg nogensinde har deltaget i. Fyldt med personlige sange, taler, den sjovest hjemmelavede film fra kusinen og onklen, en kærlig videohilsen fra bedste veninden osv osv. Sikke et privilige at være i en kærlig og musikglad familie - som sikkert fester og danser dernede endnu, hvis jeg kender dem ret:-)


Kagerne, som du så forberedelserne til i går, kom til at se sådan ud. Konfirmanden var glad og sagde at "sko er lige mig"! Surprise:-)


Flere kom hen og roste både look og smag, så det var rigtig dejligt ... og gir jo kun lyst til at lave flere kager til andre søde mennesker.


Stiletterne var næsten for store til den her kage - jeg må lave dem lidt mindre næste gang - eller kagen meget større!


Inden da havde vi indtaget en virkelig lækker gourmetmiddag tilberedt af en kok i venneskredsen. Her er en smuk smuk tallerkenanretning med masser af rimmet torsk - og jeg kan bare slet ikke huske alt det lækre tilbehør. Men i hvert fald friteret blomkål, rå og revet blomkål, fintrevet hårdristet rugbrød - og noget med hø!


Hovedretten glemte jeg desværre at snuppe billede af, så du må nøjes med den gudeskønne desserttallerken. En fed og blød chokoladefondant med ladridscreme, jordbær og mango og toppet med frisk estragon! Den var bare SÅ lækker ....


Og nå ja - pressefotografer kommer i alle aldre!


Tusind tak for at være en glad gæst til din store dag smukke Amalie. Jeg gengiver til slut et par vers af en sang fra i dag, som fik tårerne frem i øjenkrogen ....:

Kære linedanser, udspændt ligger foran dig
selve livet, du gik givet, gå nu kun din vej.
Du må turde træde ud, hvor dit liv kun er dit.
Det må briste eller bære, dette ene skridt.
Giv fra dig, hvad du magter
da ser du, en dag du nåede ud
og danser til himmelens stjerneskud

Kære linedanser, hop nu ud ved siden af
Se dig danse, bare sanse, gøre hvad du ka'.
Være én, men én iblandt, og mødes så du gror
Ja, vent dig meget fra den kant: Denne er din jord!
Tro mig, når jeg siger til dig:
det største, det ser man kun i det små
og kigger du opad er himlen blå

Linedanser - vælge livet, hvilken er din vej?
Følge hjertet, uforfærdet - sige JA og NEJ!
Verden spørger tit hvordan, og alt for lidt hvorfor.
Der er så mange ting, man kan - stå for det DU tror!
Gid du aldrig mister modet og lader
det onde uimodsagt.
Når viljen befries, da falder magt.

Tekst og melodi: Per Krøis Kjærsgaard Print denne artikel

12 kommentarer:

  1. Hvor er de bare blevet fine - kan godt forstå at konfirmanden blev glad for dem :)

    Det er en virkelig smuk smuk sang, vi brugte den også til vores bryllup.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor fint at høre I brugte sangen til jeres bryllups. Jeg har lige læst den igennem igen med "brudeøjne" og der er den jo også bare så rørende ....tak for hilsen

      Slet
  2. De er da også lige til at spise! Dejligt at hun blev glad for dem :-)

    SvarSlet
  3. Det lyder som en smuk og dejlig fest. Kan godt forstå de var vilde med kagerne - de ser lækre ud (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det var sådan en fin dag. Mange tak for din hilsen

      Slet
  4. Hvor blev de kager flotte, og dejligt hun blev glad for at der var sko på :-D

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne - jaaa, heldigt med de sko altså:-)Har lige sit din drømmekage, den ser sørme god ud!

      Slet
  5. Kære Tante Sød.
    Tusind tak for sidst (til Amalies konfirmation). Hold op hvor var det hyggeligt at møde dig - og tænk at jeg lige kunne (BE)vise dig, at din dejlige blog er føjet til min telefon som fortrukkende. Så kan jeg altid finde dine skønne opskrifter uanset hvor jeg er henne. Lige nu venter jeg spændt på mit valnøddebrød skal blive færdigt. Her dufter så skønt og jeg glæder mig.
    Mange hilsner
    Gitte
    P.S. Vil lige fortælle jer alle, at de flotte kager smagte super lækkert.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Gitte - TUSIND tak for hilsen her, hvor er det top hyggeligt. Ja, det var altså virkelig morsom for mig at møde en sådan "tilfældigt" ude i den virkelige verden, som læser med her en gang imellem. Så er det lige som det hele giver ekstra meget mening. Super hvis du fik bagt valnøddebrødet nu, og kunne li det forhåbentlig. Tak for ros med kagerne, selv om der vist ikke var nogle, der havde meget appetit tilbage på det tidspunkt. Det var en rigtig hyggelig dag.
      Måske vi kan høres ved engang imellem her - det kunne være sjovt. Jeg ved endnu ikke om det går på plads med salg af lejligheden, da kommunen trækker det ud! Men håber stadig på flytning til Samsø
      Bedste hilsner Marianne

      Slet
  6. Sikke nogle fantastiske kager, du har lavet!!! Jeg er SÅ imponeret :)

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...