Sidevisninger i alt

torsdag den 2. august 2012

Caramel mudcake muffins

Et spontant aftalt besøg kom i stand ved at min ven medbragte lækkert italiensk take-away (lammekroner med super tilbehør), og så skyndte jeg mig at åbne husets bedste rødvin og et smut i køkkenet og bage lidt til kaffen.

De her caramel mudcake muffins har længe stået på min det-må-jeg-altså-prøve-liste, og da alle ingredienser var til rådighed, var de et perfekt valg. De er supernemme at bikse sammen, da alt bare skal smeltes sammen og piskes med melet til sidst.

Og de smager alt for godt, sir' jeg bare!!! Søde, lidt klistrede uden at være klæge, og med noter fra chokolade, karamel og mørkt muscovadosukker! Hvis ellers, der var noget i mit liv, jeg udnævnte til syndigt, så ville de her havne i den kategorina:-) Men næh nej - jeg ynder ikke at tale om hverken synd, skyld eller skam! Lad os istedet nyde, elske og glæde os over alt det gode i livet.


Muffins - 10 stk
Set hos Pyntekagen. Jeg halverede opskriften og brugte bagepulver i stedet for selvhævende mel.

175 gram muscovadosukker
125 gram øko smør
1 1/4 dl øko mælk
1 øko æg
75 gram hvid chokolade
1 tsk bagepulver
150 gram øko hvedemel

Smelt sukker, smør, mælk og chokolade til sukkeret er helt opløst. Lad afkøle helt. Pisk ægget godt sammen og tilsæt det blandingen. Sigt mel og bagepulver sammen og pisk det i massen. Fyldes i muffinforme og bages ved 180 grader i ca. 25 min.

Afkøles inden de pyntes - kan fint bages dagen før og er fryseegnede.

Topping
Lige dele nutella, smør og flormelis piskes mindst 5 min med elmixer. Jeg brugte 100 gram af hver ingrediens, og det passede til 10 kager, hvis man ikke vil ha' alt for meget på!


Det er i sandhed en meget sød sag - så server gerne med lidt frisk frugt af en slags. Melon ville også passe fint, synes jeg.


Så er der serveret - bon appetit! Print denne artikel

5 kommentarer:

  1. Uhmmm.... Det ser lækkert ud! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. dejligt du synes det - og det er de osse:-) tak for hilsen

      Slet
  2. Svar
    1. jaaaa, mums - men du har ikke tid til at bage. Du skal indrette dit nye dejlige hus og atelier:-)

      Slet
  3. Du har så mange fristende opskrifter på muffins. Jeg har ikke tidligere haft så meget held med muffins, så er der én blandt dine mange muffinsopskrifter, som du specielt kan anbefale?

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...