Sidevisninger i alt

torsdag den 10. april 2014

Hvad ved bønder om agurkesalat?

Tja, en hel del faktisk tror jeg ... men hvad ved bypiger om højbede, frø, såning, vanding, gødning osv? Meget, meget lidt, hvis man er mig i hvert fald!

Ikke desto mindre er jeg glad smittet af alle de havefolk, jeg omgiver mig med i min hverdag her på den lille ø. Der bliver snakket meget have, selvforsyning, permakultur, økologi, spiselige haver osv. Og nu må jeg altså også igang med noget. Bare noget. Lidt, vil nogle helt sikkert mene. Men stort for mig!

Foran mit hus er den er kedelige betonplads .... og med nogle grimme plantesten rundt om, som lukker af for fri udfoldelse på græsset...


De er sikkert fine nok til blomster og krydderurter, men de måtte DØ...


En lille annonce på FB med "gives væk" og en flink mand hentede dem og satte endda to flasker god rødvin:-) Herligt, de får nyt liv og jeg er glad!


Nu er her leveret højbede, der skal samles og fyldes med en ufatteligt mængde jord .... og en lille hvid havebænk, ny postkasse og stigereoler, så jeg kan lave mig et godt pakkerum til min webshop:-) Så har man alligevel ikke fri i påsken:-) Men glæder mig faktisk rigtig meget til at få det lavet ...Søde mennesker har tilbudt deres hjælp. Taknemmelig!


Simple stedmoderblomster, som jeg husker fra min barndom .... dem kan alle finde ud af at sætte i et par krukker og skulle efter sigende holde længe ..... skal bare lige huske at vande!!!!


Flere ved annekset ...


SÅ klar til at bruge verandaen igen - her var mange dejlige stunder sidste sommer....


I fødselsdagsgave fik jeg sørme et lille magnolietræ - jeg elsker magnolietræer. Nu står det her indtil den helt rigtige plads i haven er besluttet:-) Åhh, søde årstid .... Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Selvfølgelig skal du da have en lille køkkenhave... velkommen i haveland!! ;o)

    SvarSlet
  2. Tak Fru Friis:-) Jeg tror faktisk også godt jeg kunne blive vild med det:-) Lyder som om du osse er!

    SvarSlet
  3. Kære Tante Sød
    Hvor lyder det godt, al det du skal i gang med. Det skal nok blive lige som du har tænkt det.
    God ide at få fjernet gamle betonklodser, glæder mig til at se resultatet, og vil samtidig ønske dig god påske og arbejdslyst, hilsen jessie
    Stedmoderplanter er sø søde, det synes rådyrene også, men fint hvis du kan have dem i fred.

    SvarSlet
  4. Kære Jessie - sikke en dejlig hilsen, mange tak for det. Du kan tro, jeg skal nok vise det frem, når jeg kommer dertil. Vi har rigtigt mange rådyr på Samsø, men jeg har dog ikke set dem i min have, som ligger næsten helt ned til havet. Ved ikke om det er derfor de holder sig på den anden side af vejen, hvor der er lidt skov og flere gemmesteder:-) Rigtig god påske til dig og din familie. KH Marianne

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...