Sidevisninger i alt

onsdag den 28. december 2011

Suppe med varme krydderier og kylling.... og nytårsforberedelser

Ahh, en simpel enkel ret gjorde godt oven på alt det overdådige. Her er igen lavet Mulligatawny - den skønneste varme suppe med masser af hele og stødte krydderier, og tilberedt på en grundfond fra en god økologisk kylling.

Den er lidt tid undervejs, men passer sig selv meget af tiden. Og imens er her blevet gjort grundigt rent, hjemmet er tilbage til sit normale udseende, og nu mangler det blot at blive fyldt op med løg-blomster - knirkende sprøde tulipaner, perlehyacinter, krokus og hvad der ellers frister hos min blomstermand. En god fornemmelse at møde det nye år på den måde, som jeg glæder mig over hvert år på denne tid.


Suppe, ristet hjemmebagt grovbrød og frisk koriander, som man selv plukker af .... ahhh ....

Her er også blevet sat dej over til at bage rugbrød i den nye fine form, og endeligt bliver her gjort de første forberedelser til at fremstille de 2 islagkager, som er mit bidrag til nytårsfesten. Ikke nemt at holde de kulhudrater fra livet! Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...