Sidevisninger i alt

fredag den 2. maj 2014

Det hvide guld!

Det hvide guld - økologiske asparges vel og mærke - har jeg da bare set frem til siden nytår! Nu er det NU - det har været på øen den sidste uges tid. I aften kommer der en veninde fra sjælland med eftermiddagsfærgen, og tænk - hun har tilbudt at hjælpe mig med at komme i gang med at male mit hus udvendigt. Det er da fucking flinkt at komme fra sjælland for at male for mig.

Hun kan kun være her et døgn, så selvfølgelig er her købt ind af hvide og grønne asparges, nye kartofler (de økologiske er ikke klar endnu, så der må vi klare os med de andre), persille og rabarber. Så blir det ikke meget mere forår!


Til to tøser - vi kommer ikke til at mangle! Det må faktisk godt blive aften nu:-)


De her søde misser holdt øje med, hvor mange kartofler jeg købte med ...:-)

Hvad mon I skal lave i weekenden? Andre end mig, der skal være praktiske i hus og have? Print denne artikel

10 kommentarer:

  1. Vi maler også hus (og stald) - al mur- og træværk

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, det lyder som en stor omgang. Håber vejret var godt osse hos jer

      Slet
  2. Har "bare" en halv maraton som skal overståes i morgen lørdag - men så står den også på afslapning lørdag aften med hjemmelavet burger. Der til faktisk grønne asparges :-) Jeg er blevet helt vilde med dem de sidste par år , efter altid at have trorede at de smagte som dem på glas :-(
    Har endnu ikke kastet mig ud i at prøve de hvide, men skal have det prøvet i år

    SvarSlet
    Svar
    1. Wouw, flot. Håber det gik rigtig godt og du slapper af nu. Lov mig at få prøvet hvide asparges - jeg synes de er klart bedst og vild luksus

      Slet
  3. Asparges er godt - økologiske asparges er supergodt! Jeg har selv høstet de første grønne i min have for et par dage siden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis sådan ser jeg osse på det :-) hvor lux at være selvforsynende, meget misundelig:-)

      Slet
  4. Mmm, asparges! Dem må jeg på jagt efter!
    Jeg skal til kagebuffet på Nimb i dag - og i morgen må jeg hellere tage et par timers træning samt lidt havearbejde, så jeg kan få forbrændt kagekalorierne :-D

    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldige kartoffelkage! Glæder mig til du blogger om oplevelsen. Jeg har både Nimb og La Glace til gode! God træning:-)

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...