Sidevisninger i alt

søndag den 7. august 2011

Fuldkornspizza med spinat og champignon

Jeg har sagt det før - det simple er ofte det mest geniale! Det passer også på den her enkle pizza. Spinat, champignon og blå ost på en sprød fuldkornsbund. Jeg går gerne efter vegetar-versioner, når man som her ikke "mangler" kød. Men hvis du ikke vil undvære, så passer nogle tynde skiver parmaskinke eller bacon også rigtig godt - som altid er valget dit eget.


Her er den dampende varme og sprøde pizza lige hevet ud af ovnen ....jeg var heldig at få nogle store flotte marksvampe.


Her ser du krabaten lige inden den blev hevet ind i den varme ovn .... du skal bruge:

En lille pose babyspinat
1 bakke marksvampe
1 pose revet ost - jeg tog en 13% for at holde kalorierne nede, og det var helt fint
75-100 gram Danablue eller anden lign blå ost
Friskkværnet peber + lidt god salt

Fuldkornsbunden kan du finde en nem opskrift på HER


Når bunden er lavet og har hævet 30 minutter, rulles den ud på bagepapir. Ovenpå drysses den revne ost, herpå spinat og svampe i skiver, og så drysses den blå ost hen over. Den er meget med til at give smagen, og forandrer meget karakter, når den er varm og smeltet. Den er meget mildere, og ikke skarp som når man spiser den "rå". Jeg tror faktisk at blå ost må være umami smag, og at det er derfor man ikke mangler smagen af kød.

Bages ca. 30 minutter ved 210 grader.


Der er rigeligt til 2 personer i portionen, og spis gerne en råkostsalat ved siden af. Velbekomme! Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Spændende med spinat oven på - det har jeg aldrig prøvet på pizza. Hvor tydeligt kan det smages, når pizzaen er bagt?

    Og så er sådan en hjemmebagt pizza altså bare noget af det bedste :-)

    SvarSlet
  2. Hej Piske - jamen, jeg vil sige, at det lige har den sarte smag af spinat,men bare blidt og blødt, så selv hvis man ikke er stor spinat fan vil jeg tro man synes det er fint at komme på. Ja, det er nu ret godt. Når jeg får min have skal jeg helt sikkert prøve med sådan en bage-flise du har skrevet om:-)

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...