Sidevisninger i alt

tirsdag den 5. april 2011

Rødkålssalat og sammenskudsgilde...

I lørdags skulle jeg ha' besøg af verdens hyggeligste studiekammerater - selv skulle jeg stå for desserten, og så ville de ellers komme med hovedretten. Eller i hvert fald indkøbene til den .. og så skulle vi lave mad sammen, bare snakke, drikke og hygge.... det er altså en skøn måde at have gæster på, skulle jeg hilse og sige. Jeg udnævnte straks mig selv til den der bare skulle DRIKKE og DIRIGERE:-) Det var jeg rigtig god til!!!

Lige inden de kom satte jeg lige de her snacks i ovnen - i fryseren gemte sig en rulle økologisk spelt butterdej - på halvdelen af dejen smurte jeg et lag tomatpesto, og på den anden halvdel dryssede jeg en god økologisk revet ost på. Og så bare 10 min ved 200 grader, og ud kom nogle labre snacks, som vi drak en dejlig rosa Cremént til ...

Mens jeg selv sad i stuen og drik Cremént sammen med den ene gæst, var de andre i køkkenet og det så sådan her ud....

Vi skulle have en sprød rødkålssalat, som blev virkeligt god. Og dertil kogt perlerug blandet med ristede auberginer, grillede peberfrugter og rødløg - serveret varmt. Som tilbehør nogle gode marinerede andebryster. De sidste to ting, fik jeg da aldrig taget billleder af .... beklager!
Her er rødkålssalaten, som jeg vil kalde en slags luksusudgave:-)
Ingredienser:

½ fintsnittet rødkål
1 stor håndfuld tørrede tranebær
1 stor håndfuld ristede pinjekerner
De Smukke Kerner fra 1 granatæble
½ bundt snittet frisk mynte (uha, god ingrediens til det her...)

... og så overhældes med marinade af kirsebæreddike fra Meyers, god rapsolie, ahornsirup og lidt salt ...

Lad gerne salaten trække en times tid, da den er med til at "mørne" rødkålen lidt ... skøn, sund salat, som vi spiste rigtig meget af ...
Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud! Er ret pjattet med sådan nogle butterdejs snacks :-) Salaten ser rigtig god ud, den er gemt...

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hej Birthe
    Ja, de er næsten for nemme at lave de der butterdejs-ting! Man ku' godt blive forfalden til sådan en tallerken!
    Salaten skal jeg helt sikkert også lave igen - den var dejlig med både det syrlige og det søde.
    Mange hilsner
    Marianne

    SvarSlet
  3. Uhm, virkelig lækker rødkålssalat :-)

    SvarSlet
  4. Nemlig, Malou - dejligt du synes det...
    KH Marianne

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...