Sidevisninger i alt

søndag den 2. oktober 2011

Hurra, hurra og kager til .....

Amanda fylder 4 år i dag, og så er det på sin plads at Tante Sød træder til med en hjælpende hånd til en travl karrieremor:-) Så her er blevet lavet en flok hjemmelavede forårsruller, lækker sesam/parmesanpanering til en anden flok kyllingelår og så en fin kage til barnet (mon dog de voksne kan holde fingerere fra den?) og en treide flok med appelsin-cupcakes. I får lidt stemningsbilleder her ....


Mit første spæde forsøg med en lillepige-kage kom til at se sådan her ud - Hello Kitty kraftigt inspireret af Fruens Kager... uden sammenligning i øvrigt! (tak Anette)


Jeg er glad for farverne, og synes også kagen præsenterer sig fint på et at mine egne hjemmelavede glasfade .... Amandas navn ser helt ubehjælpeligt ud ..... det var ski.. svært at skrive på siden med sådan en lille tube...... NÅ!


Close up af pin-uppen......


Den startede sådan her - hjemmebagte chokoladebunde med et lag af jordbærmousse og et andet lag af hyldeblomstmousse ....


Så blev den smurt op med vanillesmørcreme .....og herefter overtrukket og pyntet med farvet MMF.


To sæt cupcakes med appelsin efter den her opskrift - halvdelen med kaffefrosting og den anden halvdel med orange vanillefrosting ...


Og de små sukkerblomster, som jeg fik lavet, da jeg sidst havde besøg af en lille veninde, lå meget belejligt klar i en kagedåse .....der skal ikke så meget til før det ser fint ud ....


Og om lidt kommer fødseldagsbarnets far og henter leveringerne, og så skal Tanten ha' et varmt bad og være klar til fest om et par timer. Dejlig søndag til jer alle ...

PS: I aften bliver der trukket lod om kogebogen fra Aarstiderne - du kan nå at være med endnu, Se tidligere indlæg for et par dage siden Print denne artikel

6 kommentarer:

  1. Årh tante sød... Kagen er nuttet det må jeg sige... Hvor har du lært at lave glas?

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare lækkert ud, Marianne!!! Det er jo helt overvældende :) og jeg er sikker på det smager lige så godt som det ser ud :)

    Fik du gaven færdig?

    Stort knus
    Gitte

    SvarSlet
  3. Hvor er den fiiiiiiiin, en dejlig tøset kage !!!


    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. Det ser bare SÅ lækkert ud. Er det muligt man kan få opskriften på fyldet i kagen?

    Det ser næsten ud ´som om jeg kunne finde ud af at lave kagen, dog vil min dekoration næppe blive så sød som din. Men er også første gang jeg skal forsøge mig med det :)

    SvarSlet
  5. Hej Little Sunshine - dejligt du synes om kagen:-) Jeg har gået på glasværksted i Greve i nogle år - det hedder Greve Glaskunst, hvor der er værksted og butik. Dejlig men også dyr hobby!
    Hej Gitte - mange tak, og ja gaven blev færdig. Den må jeg lige lægge herpå imorgen. Knus til dig
    Hej Marianne - taaaak:-)
    Hej tutsi - åh, du skal endelig gå i gang, det er sjovt at lege med de her pyntede kager. Jamen fyldet er meget enkelt. Det med jordbær: En pose jordbær, som du koger med vanille og blender. Når det er afkølet blandes det med næsten ½ l pisket fløde og 4 blade husblas. Den med hyldeblomst kan du finde opskriften på bloggen Himmelske Kager - hun har en skøn opskrift på det fyld. God fornøjelse

    SvarSlet
  6. Hej Marianne
    Det var en rigtig lækker kage du havde lavet!
    Jeg tænkte, om jeg mon må få opskriften på dine bunde? Synes de var super lækre og luftige.
    Knus

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...