Sidevisninger i alt

tirsdag den 17. maj 2011

Romkugler .... af en kage med sit eget liv!

Der skulle bages bunde til konfirmationskager, og alle sejl sættes til for at de skulle blive helt perfekte, og leve op til det billede, jeg havde på min indre biograf, om hvordan sådan nogle bunde skal se ud.

Den ene af dem havde imidlertid åbenbart besluttet sig for at leve sit eget liv, og ikke ligge under for hvordan jeg havde tænkt mig den skulle se ud, når den var udvokset. Den gad med al tydelighed ikke at blive høj nok til at kunne blive delt i 3 bunde!

Jeg tænkte, at den havde taget fejl af sig selv, og ikke vidste hvad der var bedst for den selv, og at den faktisk burde opsøge en coach for at arbejde lidt med sit selvbillede.... men måske tog den slet ikke fejl. Den ville bare hellere være en romkugle i stedet for en konfirmationskage. Ved nærmere eftertanke skulle jeg måske bare respektere den for det, den var. Og rumme at den tog fejl, hvis den altså overhovedet gjorde det. Måske var den reinkarneret og havde været konfirmationskage i sine tidligere liv, og nu ville den prøve noget nyt i det her liv. Respekt for det, tænkte jeg så.....

Da jeg indså den i stedet fortjente respekt, fordi den havde sin egen mening, lyttede til sin intuition og stod fast på at være sig selv uanset, hvad andre forventede af den - ja, så skyndte jeg mig ind efter den gode rom, som jeg ellers kun bruger til mojitos. Så først et ordentlig sjat af rommen.....

..og så nogle skefulde god hindbærsyltetøj, nogle store fede hakkede økologiske mandler og lidt gult smør....og da rommen ikke var stærk nok, røg der også lige en flaske romessens ned til den...
Og VUPTI - frem kom de fineste romkugler... nogle blev trillet i kokos og andre i en rest kakaocrumble... og så røg de ellers i fryseren.... til en dag, hvor nogle trænger til dem.
Så hvis du en dag har en chokoladekage, der blev noget andet end det du lige ville - så tving den ikke væk fra dens natur, måske vil den også så gerne prøve at være en romkugle i det her liv....hjælp den med at finde sin nye form i stedet for at kassere den. Vi går jo ind for Stop Spild af Mad, husk lige det!! Hvis man ellers kan kalde det mad...
Jeg ved i hvert fald, at kollegerne vil synes at stolte romkugler er helt perfekte præcis som de er ....
Print denne artikel

3 kommentarer:

  1. Hov, 2 sjæle 1 tanke - hvor sjovt. Jeg har også lige lavet en portion OG trillet nogen i min rest kakaocrumble :-D

    Jeg har aldrig prøvet at fryse dem - hvordan bliver de når de tør op?

    SvarSlet
  2. Super dejlige romkugler! Og hurra for mindre spild af mad :-)))

    SvarSlet
  3. Malou - jeg tog med med til kollegerne igår efter nogle dage på frys, og de var fuldstændig som frisklavede, så det kan du sagtens gøre. Dog var kakaocrumble lige som lidt mere "usynlig", men kokos kunne man ikke se forskel på. Jeg kunne se på din side, at jeg jo glemte KAFFE - det kunne ha' været godt, så det må jeg huske!

    Selina - jaaa, selv om det ikke er rigtigt mad, så tæller det vel stadig:-) Det var måske lige den dag, hvor man ellers ville ha' købt kage hos bageren at de her fik sin berettigelse:-)

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...