Sidevisninger i alt

fredag den 1. juni 2012

Mit Hjem er mit Slot - udstilling denne weekend

Lykken kommer på mange måder, fx ved at vinde fribilletter ovre hos Indretning med Farver, så jeg i dag kunne ta' på udstillingen Mit Hjem er mit Slot ved Frederiksberg Runddel. Jeg bor lige et stenkast derfra, og har alligevel aldrig gjort alvor af at tage ind at se det. Hvor dumt er det lige!

Man kan nemt bruge det meste af en dag på at kigge, snuse, smage og nyde alle herlighederne. Lige fra smuk brugskunst, masser af blomster, tøj og osse en hel del for madnørder:-)


Gabrilles.dk havde været så sød at sætte fribilletterne i spil - så selvfølgelig skulle jeg over og hilse på og kigge på hendes stand, selv om hun desværre selv var blevet syg. Tak Gabrielle.


Først og fremmest ville jeg over og lede efter ham her, da jeg læste han skulle være at finde!! På den gode måde lede altså - det er Søren fra Selleberg, hvis kirsebærprodukter jeg har læst om og savlet over adskillige gange på flere andre madblogs.

Søren viste sig for det første at være en virkelig sympatisk og venlig mand - og udover det helt passioneret omkring sin enestående produktion af kirsebærprodukterne, hvor alt laves ved håndkraft nærmest.


Jeg blev beriget (mere lykke!) med en flaske kirsebærsaft, en flaske kirsebærsirup, et glas syltede kirsebær og et glas med valnødder i kirsebærsirup. Og jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang med at lege med produkterne. Og NYDE! Det kommer I helt sikkert til at høre mere om inden længe:-)


Udstillingen byder på virkeligt meget af skønhed og ting, man næsten ikke kan leve uden ...uha, kopper med engle og sommerfugle...


Og smuk og enkelt porcelæn inspireret af naturens skiftende lys og farver .... det måtte godt stå i mit køkken meget af det her ...Vi fik en snak med kunsthåndværkeren bag, Camilla Hvidberg fra Hvidberg Desing, som tydeligvis var meget personligt engageret i sin produktion.


Flere sommerfugle på brugskunst .... vi er vist gået fra ugler på alt til nu med sommerfugle. Det passer fint med at energierne skifter til mere feminine kvaliteter ....


Og så spankulerede ham her rundt og gjorde sig til .... dem bor der ret mange af i Frederiksberg Have, og fantastiske er de bare ...


Øv nej, en lille regnbyge ... men skidt pyt, den danske sommer sådan er du jo ...


Blomster, blomster, blomster .. er det ikke osse netop naturen er allersmukkest?


Nå ja, så er man jo en madblogger! Næh, nej jeg købte skam ikke noget her, men fine franske kager...


Og svenske nødder, snacks og sødt naturslik i massevis .... 5 store poser for 100 kr var da ikke til at stå for. Haps, ned i mors taske ...


Vin, konfekture og hvad har vi .... 


Og så ærger man sig stadig lidt over at man ikke købte sådan en is med kirsebær ..... men udstillingen har åbent hele weekenden, så jeg kan kun anbefale dig at tilbringe lidt kvalitetstid her. Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...