Sidevisninger i alt

lørdag den 30. juni 2012

17 års kagebord:-)

I går blev her for alvor bagt igennem! Min venindes datter fyldte 17 somre i dag, og havde selv spurgt sin mor om hun måtte komme hjem til mig, så jeg ku' hjælpe hende med at lave hendes kagebord til fødselsdagen. Hold nu op for en ære at blive spurgt af en næsten voksen teenager! Hun måtte meget gerne komme her og bage..

Julie går på det 4 årige sportsgymnasium på Frederiksberg og træner dagligt ... så det kan ikke ses på hende, når hullet i den søde tand blir lukket - hun kom selv med opskrifter og jeg var hendes assistent, dvs dén der vaskede op, forsøgte at holde orden og bistod med fif fra en gammel kagekone. Det var sygt hyggeligt, som man vist nok siger i den generation!


Bordet var fint dækket med Pip porcelæn i forskellige farver og faconer ... sådan et stel må gerne finde vej til mine skabe også.


Og flag selvfølgelig....


Vi bagte fine napoleonshatte med fyld af nougat og drys af pistacie efter Mette Blomsterberg's foreskrifter .... de blev bare rigtigt smukke.


Vi videreudviklede på den her - så denne bestod af mazarinbund, karamelmousse og toppet med hindbær og gele. Den får du opskriften på meget snart .... klart et hit...


Og så lige i profil ....


Jordbærcheesekagen blev lavet igen - denne gang dog på en chokoladekagebund, som bestemt ikke gør den ringere...


Velbekomme og tak for en hyggelig fødselsdag..... Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Wouw... siger jeg bare! 17 år og kagebager i den standard, - stor respekt! Der er krummer i den pige.. ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har fuldstændig ret Fru Friis - hun er rigtig dygtig og interesseret, hun skal nok blive kagebager per excellence:-)

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...