Sidevisninger i alt

fredag den 20. januar 2012

Anmeldelse: Wohlert i Schæffergården

Et kuponkøb til frokostbuffet hos Restaurant Wohlert på Schæffergården i Gentofte gemte sig i indbakken, og i sidste uge kunne en af bedsteveninderne klemme en tøsefrokost ind i et travlt program, og så var det oplagt at benytte det allerede betalte køb - frokostbuffeten talte ekstra til mit hjerte, fordi den er overvejende økologisk og kostede kun 264 kr for 2 personer.

Jeg har underligt nok aldrig været på Schæffergården, men hørt om stedet mange gange. Det er overvejende brugt til konferencer og møder, og den dag var det også tydeligt at restauranten var fyldt med gæster fra store firmaer, der var på kursus, og at de så har nogle få mindre borde, hvor de kan fylde op med gæster "udefra" som os. Restauranten er moderne og klassisk, men ild i pejsen og masser af lys og hvide duge. Alt så lækkert og indbydende ud, og vi blev pænt taget imod og vist hen til vores bord med udsigt til et grønt anlæg og i god afstand til de store runde borde med virksomhedskunder.

Jeg brød mig ikke om at rende rundt og ta billeder af buffet og restaurant - så du må nøjes med det jeg valgte fra den lækre og varierede buffet. Der var tillige masser af grønt og sunde ting - af en eller anden underlig grund fik jeg ikke gjort plads til det! Udvalget af lækker økologisk fisk var så stort at det var svært at vælge, og ligeledes oste og desserter. Det mindst spændende var de lune tilbud - som vist skifter fra dag til dag.

Men alt i alt en frokost, som vi nød og begge synes var rigtig god - særligt til prisen. Vi købte en stor mineralvand, en sodavand og to kopper kaffe til yderligere 151 kr. Wohlert serverer også en stor søndagsbrunch, som lyder skøn, og den var vi enige om at vi gerne kommer igen for at forlyste os med, så absolut kun gode anbefalinger af stedet og kuponkøbet.


På første tallerken ligger der øko røget laks, varmrøget laks med top af gratineret rygeost, rejer med mayo og citron, en stor røget grøn musling, en frisk rejesalat og en lækkert stykke øko ørred med urtedressing ..... det var rigtig delikat at mange af fisketingene på forhånd var serveret i små skåle


Fra de lune retter blev det til en mørt stykke kylling i rød karry og et stykke kamsteg med sprød svær ..


Alle oste var økologiske og virkeligt lækre .... jeg er ikke sikker på at huske producenterne korrekt, så jeg vil undlade at skrive noget om det.


Dessertmulighederne var også skønne - en panacotta lavet på kærnemælk, en lille stribe af den lækreste mørdejstærte med rabarber og vanille med fed creme fraiche, små fine sarah bernard og frisk frugt. 

Vi vil helt sikkert besøge stedet igen til en søndagsbrunch. 


Print denne artikel

8 kommentarer:

  1. Jeg har været der flere gange på seminar, og maden er skøn! Netop den lille detalje at de små fiskelækkerier på forhånd er anrettet i små skåle synes jeg gør det hele lidt mere lækkert.

    Er blevet helt sulten af dine billeder, så det er nok snart tid til morgenmad ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Gitte - håber du har fået din morgenmad nu, den plejer jo at være ret delikat hos dig. Ja, du har ret med de små skåle - det er noget man selv kan efterligne osse. Ha en supernice weekend

      Slet
  2. Hvor ser det lækkert ud - tak for anbefalingen!

    /Lisa

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisa - dejligt hvis du fik lyst til at besøge stedet. Vi mødes måske derude til brunch:-)

      Slet
  3. Uhm... det ser da lækkert ud.
    Er lidt nervøs for de mail, om det virklig kan passe at man kan få det til halv pris.
    Får tit fra deal.dk men har endnu ikke prøvet det.

    Det kunne være jeg snart skulle tage mig sammen:-)

    Ha´en dejlig weekend

    Knus Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susi - jeg ved godt, der vist er en del halvdårlige oplevelser med kuponkøb. Jeg må sige, jeg stort set altid har været virkelig godt tilfreds, og jeg bruger det rigtig meget. Jet køber alt lige fra fodbehandling,frisør, ansigtsbehandlinger, brugskunst og så selvfølgelig de mange mad tilbud - hvor jeg har prøvet flere steder, jeg nok ellers ikke ville få prøvet og næsten altid med stor tilfredshed. Så personligt er jeg en varm fortaler for de gode tilbud, men selvfølgelig skal man lige være prisbevidst, da konceptet nok er ved at blive lidt udvandet med opskruede før-priser. Men denne her kan man jo fx tjekke på deres hjemmeside og se at det rent faktisk ER til halv pris. Jeg synes bare du skal kaste dig ud i det.
      PS Har lige været på posthuset efter noget andet, og "min pakke" er ikke dukket op endnu, så den kommer nok i næste uge,o g jeg glæder mig

      Slet
  4. Jeg spist på Wohlert sidste år under Dining Week, pg jeg var også meget begejstret for den skønne og lækre mad, og det jo kæmpe bonus at det også er økologisk mad.
    Jeg vil holde øje med et godt tilbud igen... jeg vil nemlig også gerne prøve brunchen :-)
    God regnvejrsweekend til dig og dine hyggelige bageprojekter,
    kh SS

    SvarSlet
  5. Herligt at Restaurant Wohlert har valgt også at inddrage de økologiske fisk og skaldyr i menuen.

    Forhåbentlig til inspiration for mange andre af landets restauranter!

    Se evt. mere om danske økologiske fisk og skaldyr på:www.okofisk.dk

    Bedste hilsner
    Villy J. Larsen

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...