Sidevisninger i alt

søndag den 15. januar 2012

Den hæklede grå pude ....

Måske du ka' huske, jeg startede på dette her håndarbejde før jul? Inspireret af det vaflede mønster ville jeg ha' mig en stor pude....


Her begyndte det .....


I dag ,mens jeg har set en masse 40 års dronningejubilæum fra vores smukke hovedstad, blev jeg så faktisk færdig med forstykket - eller forsiden af puden om du vil. Puden blir' desværre lidt mindre end den var inde i mit hoved, men mønstret trækker sig ret meget sammen i det her tynde uldgarn. Men trævle op er bare ikke mig, så min første pude blir' lidt mindre end forventet, men stadig i en pæn stor size. Nu går jeg i gang med at hækle bagsiden ..... den får ikke noget vaflet mønster - bare glat, men hæklet med samme masker. 

Så er der dét med kanten, som skal ha' en kontrastfarve og en stor filtet knap i midten ..... jeg har købt limegrøn, men tror alligevel ikke den skal på..... lige nu tænker jeg sort kant eller orange? Sku' man gå for orange?

Kender du et sted, man kan købe fede og lidt anderledes knapper? Sådan en uden huller igennem, men med en "hægte" bagpå, så den kan sys usynligt på? 


Indimellem blir' der stadig serieproduceret af de her populære grydelapper ..... forærer dem væk til værtindegaver eller sælger dem ligefrem ..... så der bliver fremstillet til et lille lager. Drømmer også om at når jeg bor på Samsø næste år, så skal jeg ha' en stand på et julemarked derovre .... så kan man ikke hækle for mange grydelapper:-) 
Print denne artikel

6 kommentarer:

  1. Man kan aldrig få for meget orange !!! Jeg glæder mig vildt til at se den færdig. Jeg er begyndt at gå på knappe jagt i genbrugs butikker. Der er så mange fede gamle retro knapper der bare ligger og skriger på at blive brugt. Måske du kunne finde en der ?!

    SvarSlet
  2. Hej Vibeke - Godt! Nu blir det med sikkerhed ORANGE:-) Godt med en stålsat mening:-) Super forslag det med retro knapper i genbrugs .... det er et nyt område jeg kan udforske.. tror jeg helt klart, jeg skal prøve .... ha en dejlig søndag

    SvarSlet
  3. åh, hvor lyder den pæn. Vil du ikke poste billeder af den smukke grå pude med orange kant og oversize knapper.
    Og dejlig søndag til dig,
    ss

    SvarSlet
  4. Hey Sushi - du kan tro jeg gerne vil poste billeder af puden når den engang er færdig. Jeg hækler nu løs på bagstykket:-) Fedt du gerne vil se den ... ha en dejlig søndag

    SvarSlet
  5. Orv du er kommet langt.. holder skarpt udkig efter billeder :) -den bliver da SÅ fin med orange *juble*

    SvarSlet
  6. Hej Lene - herligt at høre du ligefrem holder udkig:-) Super at du også er til den orange - jamen det er osse endeligt besluttet, så nu skal jeg lige ud og købe garn og glæder mig sådan til at hækle den sammen.... kh Marianne

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...