Sidevisninger i alt

tirsdag den 10. januar 2012

Ren nektar...

Endnu en smuk klar januardag - det er svært at bevare pessimismen:-) Når lyset trænger sig så skarpt ind alle steder, indbyder det til at pudse vinduer og gøre rent! Og turen var passende kommet til grøntsskuffen, hvor der var æbler, en enkelt appelsin og gulerødder, som alle var blevet lidt for slappe til at man har lyst til at sætte tænderne i dem rå ......

Saftpresser - frem med den! Den er ærlig talt lidt besværlig at bruge og rengøre, men så er det altså heller ikke værre! Resultatet er det værd..


Brune pletter skæres af æblerne og jeg fjerner også kernehuset, selv om det nok ikke er nødvendigt.... gulerødder blir ikke skrællet, men blot skyllet helt rene. Mine er altid øko, så de er jo fri for sprøjterester, men jord bidrager vist ikke til sundheden!

(PS: øllen til venstre i billedet er ikke fordi jeg går og småpimper! Her er lige bagt rugbrød:-))


Det tar bare et øjeblik at køre igennem saftpresseren ..... min er en billig sag fra Netto, og virker fint til mit forbrug.


Det passede lige med det her glas til ½ liter - der fremkommer en del skum, som jeg ikke synes er så lækkert, så jeg sier de skønne dråber gennem en finmasket sigte ....


Og så kan man glæde sig til denne fantastiske sundhedseleksir .... man skal vist helst indtage den med det samme for at få det bedste udbytte af vitaminer, men min kommer nu en kort tur i køleskabet først .... hvis man kan vente altså ..... nyd din smukke dag
Print denne artikel

6 kommentarer:

  1. Mmmh sådan et glas kunne jeg lige ha :)

    SvarSlet
  2. Hej Sussi - jamen, det var osse bare deeejjligt:-) Og man føler sig sund og god, fordi frugten blir brugt:-)

    SvarSlet
  3. Flot ser den ud! Jeg ville desværre ikke få brugt en saftpresser særlig meget, men jeg har nydt saften de få gange, hvor jeg har haft mulighed for at prøve én :-)

    SvarSlet
  4. Hej Piske - nej, jeg skal også lidt "ta mig sammen" for at bruge den til slatne frugter og grøntsager, men blir glad, når jeg får det gjort. Og ja, den fylder pænt meget på køkkenbordet sådan en fætter!!!

    SvarSlet
  5. Mmmm friskpresset saft... jeg kan huske første gang jeg så sådan en dims, til en fødselsdag da jeg var 11-12 år gammel. Så kunne man lige presse sin egen saft. Totalt fedt koncept.

    SvarSlet
  6. Hej Sif - smiler, ja i den alder kan man godt blive imponeret over den slags. Jeg husker også de der Sodastreams fra min barndom, og det var også stort når nogle af ens venner havde sådan en! Men i mit hjem var der ikke så meget sodavand ... det var dengang:-)

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...