Sidevisninger i alt

mandag den 23. januar 2012

Brødene fra de nye hævekurve... her jubles:-)

Så er jeg glad igen! Og rigtig godt tilfreds med looket på kernebrødene fra Claus Meyer. I forhold til sidst, hvor de blev flade og brede. Det visuelle betyder nu osse meget for sanserne. Mine nye hævekurve viste sig at en rigtig god investering, så skriv dem endelig på ønskelisten, hvis du osse elsker at bage.


Emmery og Lagkagehuset go home:-) De her brød ser da lige så lækre ud, som dem man køber hos de dyre bagere. Og så er det MIG, der har bagt dem, ved hvad der er puttet i af gode økologiske sager og til en helt anden pris end de der 40 kr pr brød man ellers kommer til at betale. Jeg havde drysset lidt for meget mel i hæveformene, så næste gang behøver de bare lidt mindre ... men skidt med det, selv om hårdbrændt mel ikke smager godt!

Det er helt enkelt at bruge dem - bare drysse formene med lidt mel, og så hæver de et par timer tildækket, hvorefter man forsigtet vender dem ud på en bageplade eller endnu bedre bagesten.


Begge brød slap ret let - og det ene blev vendt ud og det gik fint. De kunne lige netop være på den samme plade, så de kunne blive bagt ens.


Der kunne ha' været mere dej i den runde, så man kunne nemt ha' fået et endnu større brød, hvis man gerne ville det. Den her størrelse passer mig nu fint.


Ahh, så kan man næsten ikke vente med at skære i det.... og min veninde havde nylavet solbærsyltetøj med kanel og ingefær med. Det kaldte på lunt brød, koldt smør og solbær fra kolonihaven ....en gudespise, hvis du spør mig. Denne gang bagte jeg i øvrigt for fuld skrue, dvs 250 gr i stedet for 220 gr.


Rugkerner, græskarkerner og grahamsmel gemt i et saftigt og skønt brød. Nu synes jeg, at jeg har fundet fidusen med det her brød, og det blir helt sikkert et som ofte kommer på hverdagsprogrammet. Nu mangler jeg bare den bagesten...
Print denne artikel

13 kommentarer:

  1. Ej hvor er det skønt. Man bliver jo jublende glad når noget bare virker efter hensigten :)

    SvarSlet
    Svar
    1. det har du faktisk fuldstændig ret i ... det er i hvert fald ærgeligt, når ting mislykkes eller ikke lever op til det man håbede.... tak for hilsen

      Slet
  2. Sikker på, at de kan sendes med posten. Jeg bor i Greve hehhe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selfølig' kan de det! Hvis jeg sender med B post kan du bruge dem som croutoner:-) skøn dag til dig

      Slet
  3. De ser fine ud, og nu er du jo godt på vej mod bagestenen, for en 250° varm plade giver også bonus. (Min søn har lige lært mig at lave "gradtegnet", så det får du lige = Alt q!) Husets "Tante-Sød-kage" blev perfekt - bagt med alm. sukker og ved 175° i 50 min. med stanniol over de sidste 10 min. Det er den bedste opskrift, jeg har fået i flere år, derfor har jeg opkaldt den efter dig!

    Hilsen Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. tak:-) Ja, det er godt med max varme. Ihh jeg rødmer helt over æren med den kage:-) Ha en dejlig dag Elsebeth

      Slet
  4. Hvor ser de lækre ud :)
    Jeg bruger også hævekurve ind imellem og det giver bare sådan nogle fine brød.
    Hvis der er for meget mel på brødet efter bagningen, kan man "raspe" det af med en franskbrødskniv...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Merete - godt at høre du også får brugt dine kurve. Ja melet gik ikke så nemt af bare ved at "nulre" det med fingrene, så jeg må vist snuppe en kniv næste gang som du foreslår .... takk for hilsen

      Slet
  5. Jeg er også blevet helt pjattet med at bage ølandshvedebrød og så lave fine brød i min runde hævekurv!

    SvarSlet
    Svar
    1. åhh ølandshvede - nu har jeg bare hørt og læst så meget om det, og kigget efter det de sidste gange jeg har handlet. Men Irma og Superbest har det i hvert fald ikke ..... så måske en helsekost eller en tur forbi Clays Meyers butik her i byen ..... hvor køber du dit?

      Slet
  6. Hvor ser det smukt og lækkert ud. Især med den skønne topping - så får man helt lyst til at hygge med hjemmebag :) Hævekurv står øverst på køkkenets ønskeliste herhjemme!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det visuelle betyder altså ret meget, selv om smag vel kommer som nummer et .... det er en hyggeligt ting at ønske sig:-)tak for hilsen

      Slet
  7. Hvor er de bare smukke :) Er glad for at det blev så stor en succes for dig ;) Guf de ser også gode ud altsååååå! :)

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...