Sidevisninger i alt

lørdag den 16. april 2011

Frugtsalat og FERIE..

Fredag aften ... elsker den aften, som jeg vist har skrevet om før. Og når det oven i købet ikke bare er fredag, men udsigt til hele 10 dages dejlig påskeferie i forårsvejr ... det blir' vel ikke meget bedre.

Når jeg sidder der i bilen på vej hjem med fornemmelsen af at have tilbagelagt en god arbejdsuge, er det bare følelsen af frihed og alle muligheder åbne. Hvem gider så bruge tiden på at skulle handle i supermarkedet og stå i køkkenet? Og udsigten til købe-middag heller ikke lokker ... ja, så ender det rigtig tit med et besøg hos min herlige grønthandler på Peter Bangs Vej .... bare ind til Greens og købe ind til en stor skål frugtsalat, som på 10 minutter er forvandlet til en stor skål aftensmad. Idag så den sådan her ud ..  mums.. og hindbærrene var rigtigt gode faktisk ...

Når en ferie står for døren har jeg det med at lave LISTER! Kender I det? Nedskrive alle gøremål og have tilfredsstillelsen ved at strege dem ud efterhånden? Det er godt nok set før at listen ender med kun at have overstregninger på halvdelen af tingene .... men så skynder jeg mig bare at smide den væk på den sidste feriedag!

Min liste indeholder af ting, der skal overstås:

Afrime fryseren!
Vaske og støvsuge bilen!
Vaske dyner (har lige læst om husstøvmider i dyner!!!!)
Rydde op i mit loftsrum
Få sommerdæk på bilen
Købe og udskifte nyt lysstofrør
Huske at købe nyt it-kabel..
Få købt en flok nye orkideer da de gamle er sløje...
Rydde op i klædeskabet...

Listen indeholder indtil videre de her hyggelige ting:

En tur til Specialkøbmanden efter nyt legetøj til kreative kager
Bage og pynte 2 kreative kager til den store påskefrokost
Købe garn til nyt håndarbejde
Hyggedag med veninder på tur til Isabella Smith og gårdbutikker
I biffen og se Kongens Tale
Den store påskefrokost på næste søndag + overnatning hos søde venner
Indhente det forsømte med gode venner generelt...

Det ligner realistiske lister med plads til spontane indfald.... vi må se!
Hvordan ser din liste ud?
Jeg ønsker dig en dejlig påske uanset hvad du vælger at fylde ind i din tid.
Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Smiler, wow lyder til at du får en fantastisk Påske :) jeg har fornøjelsen af 4 døgnvagter, derpå fem dage på skolen med overnatning, og så lig en døgnvagt mandag den 25. april. Ja, så jeg får vist ikke streget så mange lister. Jeg vil dog helt sikkert hygge mig. God påske Søde :)

    SvarSlet
  2. Hej søde Teja - hvor skøøøntt med en hilsen her:-) Sikke flittig du skal være både med arbejde og uddannelse. Men det bliver da herligt at skulle på skole igen, jeg glæder mig meget til at høre om næste modul.
    Rigtig god arbejdslyst med det hele selv om der ikke er meget plads til dig selv
    Knus Marianne

    SvarSlet
  3. Uhm, frugtsalat er altid godt :-)

    Jeg er stor tilhænger af lister og har dem liggende overalt. God påske!

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  4. Godt at høre jeg ikke er ene om lister!
    Også rigtig god påske til dig Birthe
    Mange hilsner Marianne

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...