Sidevisninger i alt

onsdag den 23. november 2011

Den første juleblomst ....

Jeg elsker løg-blomster ..... hyacinter, perlehyacinter, krokus, vintergækker ...... og til jul skal jeg bare ha' en amaryllis. Det er så vildt at se, hvordan den udvikler sig så hastigt i julemåneden fra den her lille løgstand med en spæd grøn top, og så til at den bliver en halv meter høj og med den smukkeste blomst i fuld flor. Man kan næsten se den gro dag for dag. Det er livsbekræftende her i den mørke tid.


Som med mad er jeg også oftest til det enkle i dekorationer - så den er nu blevet sat i en smuk potte omkranset af mos, der dufter af skovens bund. Og så fik den et hjerte i bronze og rødt, som jeg havde liggende, og dertil har jeg lige lavet en kugle. Den blev blot fremsstillet af en et par meter vindseltråd, som jeg har bundet sammen med lidt bronze/kobbertråd på strategiske steder, så den holder faconen. Mest til pynt, men måske kan den også være med til at støtte stænglen på min amaryllis, når den engang virkelig får brug for styrke i sin rod til at holde den tunge blomst.


Så let at lave til meget få penge - og jeg ved ikke engang farven på blomsten. Sidste år var den rigtig dyb rød. Hvad mon der viser sig for mig i år? Jeg elsker at blive forundret og overrasket ....


Så er det lige før julen godt kan begynde at nærme sig for mig .....jeg ønsker jer en blomstrende dag derude i hele landet. Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. jeg elsker også at fylde stuen med løgplanter.
    Og nu er det tid til duftende hyasinter.

    SvarSlet
  2. Åh det er en fantastisk blomst, elsker den også, især den dybe mørke røde farve.

    Håber det går bedre med ryggen?

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...