Sidevisninger i alt

fredag den 11. november 2011

Simre simre .... Osso buco ....

I går var her skøn osso buco på menuen - vil bare lige minde jer om den mulighed nu her hvor kulden begynder at trænge sig lidt mere på:-) Der er en million opskrifter på nettet, så jeg vil spare jeg for en egentlig opskrift. Nogle laver dem med champignon og uden tomater og andre på helt andre måder....


Så er den klar til at nyde og varme sig på .... min osso buco består for det meste af løg i både, gulerod i store bidder, bladselleri i store stykker, som jeg svitser når kødet er godt brunet. Derefter tørster koen efter et stort glas rødvin og lidt kalvebouillon, og også altid et af de store glas skønne økologiske flåede tomater, som jeg køber hos Aarstiderne. Det kan kun blive godt, det her .....


Ingen overraskelser her - det blev godt og helt som forventet og ønsket:-) Luftig kartoffelmos og godt med simreret - en gremolata med persille, citronskal osv ville lige ha' gjort det sidste, og set smukt ud. Men det rakte grøntssagsskuffen ikke til i dag ..... og hvem gider have fokus på det, som mangler, når man har så rigeligt af så meget andet? 

Tante Sød håber I alle får en dejlig weekend - der er udsigt til sol og blå himmel og en 7 års fødselsdag for mit vedkommende:-)
Print denne artikel

3 kommentarer:

  1. Uhhmm simremad..! Det er da alt for lang tid siden vi har fået osso buco, tak for inspirationen :-)
    Kærligst Lea

    SvarSlet
  2. Jeg har netop også lige lavet osso buco - det er en god vinterret!

    Og en sjov historie: min kæreste har haft en kunde, der faktisk arbejdede på et slagteri, som troede, at det hed "okse muhko" hahahah....

    Kh Marian fra brændstof

    SvarSlet
  3. Hej Lea - tak for din hilsen, og beklager jeg først får svaret nu. Måske du allerede i mellemtiden har spist en gang osso:-)

    Hej Marian - okse muhko - hvor morsomt, men jo faktisk meget logisk. Lidt som når børn hører ord på deres helt egen charmerende måde ....

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...