Sidevisninger i alt

fredag den 1. februar 2013

Så er vi nået til spisestuen ...

Sidste gang fik du "lov" til at komme med ind i det vel mest private gemak, nemlig soveværelset:-) Så var det jo ligesom overstået! Jeg er helt klar over, at mange vil finde det underligt og alt for privat at vise sit hjem frem på den måde. Selvfølgelig gjorde jeg mig en del overvejelser om, det nu var for privat. Men nej - ikke for mig. Vi er forskellige, gudskelov. Men nej, jeg er et meget åbent menneske. Jeg har ikke noget at skjule. Der er ikke nogen, der ikke er velkomne i mit hjem. Ikke hvad jeg kan huske af da. Så når alle må komme her som gæster, så kan jeg også vise mit hjem frem her. Jeg er ikke bange for indbrud, jeg er ret ligeglad med om andre synes jeg bor "forkert". Faktisk tror jeg inderligt på værdien i at dele med andre, inspirere hinanden og ja - netop være et åbent menneske. At være et åbent menneske betyder ikke at man er uden grænser. Absolut ikke. Jeg har masser af grænser, og jeg er ret god til at stå ved dem, og melde dem ærligt ud. Fordi det er min måde at passe på mig selv. Og jeg elsker selv at se, hvordan andre bor:-)

Hvad tænker I om at jeg viser mit hjem frem på den her måde? Er det for tæt på?

Nå, men mit værksted køkken ligger i åben forbindelse med den her stue/spisestue. Og soveværelse, badeværelse og entre ligger i samme plan. Det er her, jeg er til dagligt. Det er her, jeg arbejder, her jeg har kundemøder, her jeg har gæster osv. Og nu fungerer rummet - men jeg kan godt selv se, det stadig ser tomt ud, når jeg ser mine egne billeder. Det er faktisk en god idé at tage billeder af sine egne rum - man ser dem på en anden måde, har jeg fundet ud af. Kan bedre se objektivt, hvad der dur og ikke dur - og hvad der mangler.


Her et kig fra væggen hen til køkkenet.....en af nyanskaffelserne er mine Eames spisebordsstole - 6 stk "alm" og 2 stk for hver bordende af dem med armlæn. De er i farven umbragrå - som næsten er over i det brunlige. Jeg er rigtig glad for dem, man sidder godt i dem. Har dog været i tvivl om jeg alligevel sku' ha' taget de hvide.... men synes nu de gir en fin kontrast.

Her er blevet malet så meget - alle lofter var mørke listelofter, som nu er kridhvide og så meget glas som muligt. Det har gjort underværker. Og trappen skal også males - først ville jeg male den helt hvid. Nu er jeg inde på, den skal males i frække farver. Måske den lyse tyrkis (som stolen i mit soveværelse). Eller orange? Eller måske skal man male siderne en farve og trinnene en anden farve? Når jeg er sikker i min sag, må jeg komme i gang!


Den pink sofa er ny og fra Ilva - den måtte jeg bare eje. Jeg er vild med både formen og farven og særligt de orange knapper! Som I vist kan se, ligger der et par små billeder i sofaen og venter på flere billeder, så de kan blive hængt op samlet og danne en lille billedvæg. Den slags tar tid - at finde det rigtige! Billedet på væggen har været gemt væk i flere år, men nu synes jeg pludselig det igen passede hertil, og jeg er igen glad for det.


Jeg holder af at blande nyt og gammel som I kan se - jeg er stadig rigtig glad for det fine gamle hjørneskab, hvor skønne glas og porcelæn kan få en æresplads.


Det her bord faldt jeg pladask for - jeg så det på den skønne blog Fantast-Fabrikken, og kørte straks helt til Høng bare for at hente det! Det var faktisk bordet, der gjorde at jeg måtte eje sofaen!


Jeg er ret glad for mit vindue tæt ud til vejen - det er hyggeligt, når lysene er tændt i mørket. Lampeskærmen skal udskiftes eller jeg vil selv gøre noget sjovt ved den. Jeg har lige hængt stjerner op foroven!


Kig fra den anden ende - jeg har netop fået sat "bogkasser" op - 4 moduler med 4 rum i hver, som er hængt op, så der er godt med luft under. Så i disse dage pakker jeg nogle af de sidste flyttekasser ud og sætter bøger i farveorden. Det er upraktisk, men pænest, og gir mere ro end blandede farver. En stor udfordring bliver at lave en lækker billedvæg ovenover reolerne. Den nød har jeg slet ikke knækket endnu. Så det er helt tilfældigt, hvad der står pt. Jeg forestiller mig at lave noget med små sort/hvide billeder hen over to af modulerne. Forslag modtages meget gerne!

Der var lamelgardiner foran verandadøren, men dem har jeg hevet ned. Hader lamelgardiner! Så i næste uge, når turen går til KBH, skal der kigges efter lange, tynde, hvide gardiner tror jeg.

Og når jeg ser mit billede her, blir det også tydeligt at et nyt gulvtæppe ville gøre godt. Men hvad for en slags? Lyst? Sort? Stærke farver? Hmmm..... jeg ønsker mig også økologiske lammeskind til de 2 stole for hver bordende.

Der arbejdes stadig på at gøre det her færdigt ...


Her skal stå flere lanterner på trappen - synes bare de er vildt dyre, men indtil videre har jeg købt denne her lidt etniske .... pyha, hvor er her mange planer, ønsker og projekter endnu! Print denne artikel

17 kommentarer:

  1. Den der sofa kan da få ethvert pige-hjerte til at banke! Den er simpelthen for sej!
    Jeg var et lyn-visit i Ikea idag og de har vildt mange lækre tæpper! Vi har et koskind under vores spisebord, men forelskede mig både i sån et tykt blødt et i lyse farver og i et med sån noget sort, gråt og lyst geometri-mønster. De ville give 2 helt forskellige look, men hvor var de lækre!Havde lidt travlt, så fik kun købt de 2 ting jeg skulle- tro de 26 kr. er det mindste jeg nogen sinde har brugt i Ikea!

    SvarSlet
    Svar
    1. 26 kr i Ikea - jamen MissMuffin da ... du var ikke dårlig vel? LOL. Jeg har selv lige været på tur til KBH i sidste uge og fik købt en masse i Ikea, men nåede bare ikke at kigge på tæpper. Det vil jeg få gjort næste gang, når du sir de har noget godt:-)

      Slet
  2. Hold da helt op, hvor er du kreativ - elsker din helt egen stil. Er vild med det hele - sofa, det skønne malede bord. Er vild med dit billede over sofaen. Synes ikke du udleverer dig selv ved at vise os inenfor. Flot hjørne skab - skønt vindue - ja hvad mere kan jeg sige:-)
    Mange hilsner Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er bare altid så sød og positiv .... tusind tak Charlotte. Skønt at du kan li' hvad du ser...kh Marianne

      Slet
  3. Hvor ser det hyggeligt ud, det er en fed stil du har. Kan godt forstå du forelskede dig i det bord, det er da bare helt fantastisk. Tak fordi du lod mig kigge ind til dig. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe - ai, hvor hyggeligt at se dig her. TAK. Ja, det er så fint og kreativt det bord - og faktisk lidt dumt med den store lampe, jeg har stillet på det, fordi man ikke helt ser papegøjen normalt .... nu ved du hvordan her er, hvis du kommer her til strikkekursus i juni:-)

      Slet
  4. Der vises hver dag tonsvis af billeder fra diverse boliger frem. På bligge og i masser af boligblade så hvorfor skulle du ikke også kunne???. Fed fed fed sofa. Loove it. Synes du bor rigtig hyggeligt. Mht trappen tænkte heg ohh no da du nævnte i
    De farver. Ville male den hvid og så sprælle med ting på vægge. Alternativt kan gelænderet måske få en kulør??...spændt på hvad du finder på :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK - ros fra en ekspert er dejligt! God idé med bare at male gelænderet, det har jeg ikke set ... men jooo, det er bestemt et rigtig interessant forslag...

      Slet
  5. Det hele ser skønt ud og meget personligt. Flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. mange tak Mai-Britt - ja, når man lige er flyttet kan alting hurtigt blive upersonligt og ligne en udstilling! Så fedt du synes det er personligt .. det er jeg glad for du synes

      Slet
  6. Dejlig stue. Inden du går i gang med trappen: Visse farvehandlere har udstyr, så man kan afprøve forskellige farver på sit hus, inden man bestemmer sig. Spørg om ikke du kan komme med et billede af din stue med hele trappen og lægge det ind - så du kan "lege" med dine forestillinger om dens eventuelle nye udseende. Englænderne siger så klogt "better safe than sorry" ...
    Nu er jeg jo ikke dig, for jeg ville holde fingrene fra den trappe (måske se på et billede, hvor meget mere den ville træde frem som hvid!).
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elsebeth - kan man virkelig det med at tage et billede med? Det lyder som en virkelig god mulighed ... det vil jeg da få spurgt min lokale Flugger om.. tak fordi du oplyser det. Jo, jeg har nu med sikkerthed besluttet trappen skal males, men bare ikke helt hvordan... og hvornår ikke mindst! Tak for input

      Slet
  7. Lige et råd: Find ud af, hvilken træsort, trappen er lavet af, INDEN du går i gang med penslen; du kender vel rådet med at hælde kogende vand på, hvis der er kommet et dybere mærke i ubehandlet træ. På et fint restaureret hotel havde man malet brede sorte striber på et nyt pitch pine gulv. Da det er blødt træ ligesom fyrretræ, havde det dybe mærker efter bl.a. stilethæle, og man kan ikke reparere gulvet, for træet kan ikke rejse sig igen, når "sårenes" overflade er malet.
    Elsebeth

    SvarSlet
  8. Tak Elsebeth - det må jeg få tjekket. Har i øvrigt siden sidst spurgt min farvehandler om det med at lægge et billede ind, og hun siger at det kan man på www.flugger.dk. Har ikke kigget efter det endnu, men det skal jeg da bestemt gøre. KH Marianne

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...