Sidevisninger i alt

lørdag den 18. juni 2011

Sukkerblomster

I dag blir' her ikke lavet mad - i aften skal jeg mødes med nogle veninder på en ny lokal sushi/thai restaurant. Middagen skulle egentlig være her hos mig, men fortsat stress-svimmelhed betyder at jeg helt har ryddet min kalender for "forpligtelser", selv de hyggelige af slagsen. Jeg lover mig ud for en dag ad gangen, og i dag ser det ud til jeg ikke slingrer mere rundt end at jeg godt kan hygge nogle timer og lade mig varte op:-) Selv om det vist må blive uden alkohol! Jeg føler mig bare så priviligeret med alle de fantastiske omsorgsfulde venner, der husker på mig hele tiden. Så er alt andet jo uden meget betydning i det store billede. 


I formiddags fik jeg øje på 3 æggehvider, som skulle bruges, og hvad var mere hyggeligt end at transformere dem til royal icing og lave et par omgange sukkerblomster. Dem i pink er tørre til at blive lagt på lager, og de hvide står nu og tørrer på bagepapir et par døgn.

Nu fik jeg brugt æggehviderne i stedet for at smide dem væk, og så fik jeg oven i købet en knaldgod undskyldning for snart at bage cupcakes og pynte med de her små søde sager. Ved nærmere eftersyn ser det  ud til, der er nogle få stykker der ikke vil overleve kvalitetskontrollen, men skidt pyt. Jeg har ikke helt fundet rutinen med at bruge min sprøjtepose og tylle. Øvelse gør mester!

I ønskes alle den bedste weekend I kunne tænke jer til:-) Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Det er altid rart med undskyldning for at bage cupcakes, hvilket får mig til at tænke, at det er lang tid siden jeg sidst har bagt cupcakes;-)

    Gode venner er guld værd. Jeg håber, at du havde en dejlig aften. Jeg benyttede mig selv at en god venindes tilbud om lørdags hygge efter en lang dag på arbejde :-)

    God søndag.
    Mademoiselle Black

    SvarSlet
  2. God måde at få brugt æggehvider på - det havde jeg ikke overvejet. De ser fine ud :-)

    SvarSlet
  3. God weekend og karma :) stress er noget lort, men det er skønne venner ikke
    Carla (de banale udsagns mester)

    SvarSlet
  4. Hej Mademoiselle Black - jo, tak jeg havde en dejlig aften med kærlige veninder. Det gør godt. Skønt også med dit tilbud om lørdagshygge efter an lang dag. Man blir'så glad.

    Ja, Piskeriset - det må du lige ha' i baghovedet sammen med alt det andet vi ved en masse om:-)

    Hej Carla - ha ha - der er da gået en stor poet tabt i dig. Bortset fra det, så har du fuldstændig ret!

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...