Sidevisninger i alt

onsdag den 16. januar 2013

Dem må I altså lige se...

De her forkobberede naturlige blomster må jeg bare vise frem:-) Jeg er bare helt vild med... de er små kunstværker i al sin enkelhed. Her på Samsø er der heldigvis en rigtig lækker og vel assorteret blomsterbutik, og det nyder jeg meget, da det jo ellers godt kan knibe en anelse med lækre butikker, der har åbent om vinteren.


Jeg har bare ikke set lignende før - det er friske blomster, der er belagt med kobber. Og hver eneste er naturligvis helt forskellig fra de andre. Så det er meget svært at vælge! Se lige hvor fint rødder og blomsterstande ses ....


Lige nu ligger den her fine hyacint på et af mine egne hjemmelavede glasfade, og udgør en stilren dekoration i sig selv. Til næste jul kan jeg finde på at bruge den som en del af en frisk dekoration sammen med mos, kogler og grene måske ... jeg måtte bare gi' mig selv den i julegave:-)


Sådan en fætter koster ca 300 kr og kan jo holde evigt. Blomsterhandleren havde også fine små perlehyacinter, pigeonæbler og et par andre lækre sager...


Og se så lige her - den her fik jeg som en overraskelse i gave forleden dag af en meget kær person. En smuk, smuk mistelten .... indtil videre hænger den her på min nye knagrække i køkkenet, fordi jeg synes den hænger godt op ad den hvide væg, så man rigtigt ser den. Men selvfølgelig er det fristende at hænge den året rundt i en døråbning:-)


Jeg synes, det er fint fint håndværk.... og har lige været inde at købe en perlehyacint, som i morgen bliver sendt som fødselsdagsgave til en dejlig veninde. Håber, hun synes de er lige så fine som jeg gør ...

Har du set de her før andre steder? Print denne artikel

9 kommentarer:

  1. Hej, ja de er så flotte.
    Jeg har lagt billede på min blog, hvordan jeg brugte dem sidste år.
    Hilsen Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia - ai, det skal jeg da helt sikkert kigge efter inde hos dig. Hvor sjovt du også har dem.. jeg har bare ikke set dem før...

      Slet
  2. Det er noget af det smukkeste jeg længe har set. Har du virkelig selv lavet det skønne glasfad - det er unikt.
    Mange hilsner Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er da bare så sød - ja, fadet har jeg selv lavet. Jeg har arbejdet en del med glaskunst i nogle år. Jeg har stadig et pænt lager til salg:-) Måske jeg sku vist lidt frem her på bloggen hen ad vejen. Men tusind tak Charlotte

      Slet
    2. Klart du skal vise os dine smukke kreationer. Du har, tror jeg mange skjulte - ihvertfald for os der læser din blog - talenter. Frem med kameret Tante Sød:-)
      Mange hilsner Charlotte

      Slet
  3. Mit først kig herind. Hvor er det dog en dejlig blog du har :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linette - hjerteligt velkommen, og skønt at høre du kan li' min blog. Og tusind tak fordi du lægger en hilsen. KH Marianne

      Slet
  4. Ej, hvor er den flot! Det har jeg aldrig set før.. Perlehyacinther er en af mine favoritter, så jeg må hellere se om jeg ikke kan få slæbt sådan et par stykker med hjem i nærmeste fremtid, men jeg finder nok ikke lige nogen med kobber..
    Misteltenen er også rigtig fæot og meget anvendelig, for den kan jo nærmest hænge hvor som helst..

    SvarSlet
  5. Nej, hvor er den altså flot ;-)
    Den er noget af det smukkeste, og helt anderledes jeg længe har set.... Har du nogen idé om, de bliver solgt et sted her over i Københavns området? Hilsen Charlotte

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...