Sidevisninger i alt

fredag den 8. juli 2011

Anmeldelse: Suri i Holbæk

I går gik turen til Holbæk for at besøge en gammel kollega, jeg ikke ser så tit. Jeg elsker havnemiljøer, og da solen skinnede fra en næsten skyfri himmel, var det et perfekt sted at sætte hinanden stævne. Jeg havde læst om fiskerestauranten Su:Ri, som ligger helt ned til vandet, så der fik jeg lokket mit stævnemøde med ind.


Moderne og smart restaurant, meget klassisk i stilen i indretning både inde og ude. Til højre for indgangen her ligger deres fiskehus, som er en fiskehandler i luksus-afdelingen med alverdens lækkerier.


Mit stævnemøde valgte deres frokosttallerken. Første servering var en skål med karrysild med æg, der så meget delikat ud, og en tallerken med en lun durumstegt fiskefilet pyntet af med rejer. Det så virkelig godt ud, og min veninde var også yderst tilfreds med begge dele. Udover dette bestod hendes frokost af en skål med kyllingesalat med bacon, en lækker kalvemørbrad serveret med sky og ribs og til sidst frit valg mellem ost eller chokoladefondant.

Da hun fik næste servering gik snakken altså så meget, at jeg helt glemte at tage billeder af de ting. Beklager, men lækkert var det hele, og min veninde kaldte det en madoplevelse. Hendes serveringer kostede 218 kr, hvilket må siges at være absolut ok kvaliteten taget i betragtning.


Vi fik en fælles skål med mørkt og lyst brød, som nu ikke var noget særligt .. det var blødt og uden bid, så der ku' vi godt ha' ønsket noget lidt andet.


Jeg er vild med fisk, så da vi var på en fiskerestaurant, synes jeg det var oplagt at gå i den retning. Su:Ri serverer hver dag en fiskeassisette til 198 kr, og den besluttede jeg mig for, og I ser hele serveringen her. Til venstre ligger der dampet torsk på en bund af spidskål og i en lækker skum, til højre skindstegt kulmule på en bund af gulerodspuré og i skålen var der rimmet laks med grønt og en skefuld af noget, der smagte som tunsalat - det er jeg dog ikke helt sikker på.

Det hele smagte helt vidunderligt - lunt, friskt og skønne velsmagende fisk og mildt tilbehør.
I forhold til min venindes serveringer synes jeg dog at hun fik væsentligt mere for pengene, men skidt med det, jeg var helt tilfreds. Og da jeg jo går efter at tabe mig, var jeg glad for at have valgt denne her, som jeg følte jeg kunne have det helt ok med sammen med en danskvand.



Hov - mens min veninde gik på toilettet huskede jeg at tage et billede af hendes kalvemørbrad - kun lettere brugt!!! Og den chokoladefondant med en nougatcreme hun fik serveret til vores kaffe udendørs, så også skøn ud.

Hvis det ikke lige havde været for en temmelig ringe, stresset og uprofessionel servering ville vi nok næsten gi' topkarakter. Men det trak gevaldigt ned - først en meget ung blåøjet (nej de var vist brune, så det er i overført betydning) ung pige, der skulle præsentere fiskeassietten med besvær, og tydeligvis anede hun ikke selv hvad det reelt var, men lød som en remse hun rablede af. Og hun kunne heller ikke svare på et par andre spørgsmål og i det hele taget en optræden uden et smil på læben eller en venlig bemærkning. Den mere voksne kvindelige tjener virkede stresset og råbte af personalet ude i køkkenet. Ikke nogen rar stemning, så drikkepenge havde vi faktisk ikke lyst til at lægge oven i, selv om maden ellers fortjente det. Men alt i alt vil jeg gerne komme på Su:Ri igen alene for menuen.


Åhh, ja - dem her må jeg også hellere vise frem! Den berømte pølsepusher ligger jo i Holbæk, så man kan da ikke køre gennem Smedelundsgade uden at gøre holdt ved den økologiske slagter og købenogle af hans prisbelønnede bornholmske ristepølser. Der var 5 pakker for 4's pris, så der var jeg et nemt offer for sådan et tilbud. Og så bar de ferske økologiske kyllinger ud i butikken, da jeg var der, så sådan et kræ på 2,1 kg måtte også med hjem til Frederiksberg. Jeg kom af med 443 kr for pølser og kylling.


uhhhh..... fiskehuset ved Su:Ri - der måtte jeg jo også lige ha' lidt souvenir med hjem fra! To stykker varmtrøget laks - det ene med mandler og det andet med chili og jordbær. Og så to små stykker af en ultraskøn lakseroulade. Her er for 143 kr. Sådan et enkelt stykke laks kostede 57 kr, så det synes jeg godt nok også er betalt. Nu må jeg se, hvordan de skal indtages ...
Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Øj, hvor ser det bare lækkert ud!

    Tænkte faktisk forleden, at jeg rigtig gerne ville på Krog's Fiskerestaurant og spise rigtig lækker fisk snart. Det kræver vist bare, at man har den helt store pung med... Har du spist der?

    SvarSlet
  2. Krogs gad jeg også bare rigtigt godt - bare en gang i livet! ha ha - nej, det har jeg også tilgode. Jeg tror helt sikkert også det er dyrt, men man ku selvfølgelig blive positivt overrasket :-)

    SvarSlet
  3. Jeg fejrede min fødselsdag på Suri for nogle år siden, og som jeg husker det var maden skøn. Det er bare trist, når betjeningen trækker oplevelsen ned :-(
    Men fisken ser nu skøn ud,
    SS

    SvarSlet
  4. Hej SushiStegen - jeg ville bestemt også gerne komme der igen, og da gerne for at holde fødselsdag:-) Det er også et hyggeligt miljø generelt, og hvis man går en tur op i selve byen, er der mange gode butikker også

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...