Sidevisninger i alt

lørdag den 9. juli 2011

Mormor-dressing ..... nå, nej ... mormortæppe!

Hvor er det fedt at være kommet i gang med et nyt håndarbejde. Det elsker jeg bare.... herligt at det er sommer og tiden er til det. Så i går kom der film med flodhesten Dolph på DVD'en, som jeg lige havde lånt og så blev der ellers hæklet til den store guldmedalje. Jeg fik lavt 60 af de runde .... og der skal laves 336 i alt.

Det er bare så hyggeligt at sidde og blande farverne, og se stakken vokse.... indtil nu er der ikke 2, der er ens.....


Jeg kan oplyse, det også er meget støttende for ikke at spise ret meget at sidde med sådan et projekt.... når jeg først kommer i gang, kan jeg næsten ikke slippe det. Kun når det gjorde for ondt i fingrene, kunne det blive til en pause.


I starten af dagen lavede jeg også den aftale med mig selv, at hver gang jeg havde hæklet 4 stk, så skulle jeg rejse mig og gøre et eller andet husligt .... så der blev også vasket, tørret støv af, ordnet kattebakker, vandet blomster, ryddet op i en stak papirer ..... smart ikke!

I morgen kan du regne med at se noget mad her igen - jeg skal have gæster til meget traditionel sommermad. Og jeg har jo den der store øko kylling i køleskabet.... gæt så lige, hvad der skal serveres:-)

Smuk weekend til jer alle Print denne artikel

6 kommentarer:

  1. Wow, sikke produktiv du har været :-) Jeg ville ønske at mine fingre kunne hækle, men det gør for ondt.

    Glæder mig til at se hvad du gør ved kæmpefuglen ;-)

    SvarSlet
  2. Prøver lige at gætte! hmm, øhm..

    Nej, jeg giver sgu op!

    SvarSlet
  3. Malou, surt at du ikke kan lave håndarbejde, hvis du har lyst til det. Men jeg forstår sørme godt, at du ikke kan, når du har ondt i forvejen. Mine hænder er godt brugte nu, fordi jeg ikke kan la' vær med at hækle videre:-)
    Jaaaaa, Bethany - det er nok liiige mere end du har fantasi til - jeg kan godt at at en blog med både mad OG krea fuldstændig lammer din bitre hjerne. LOL LOL LOL

    SvarSlet
  4. Ej, hvor ser det bare fedt ud - tror jeg leger copy cat, og gør et forsøg. Har aldrig hæklet noget større end en karklud... Har du evt. et link til vejledning?

    Glæder mig til at se, hvordan kæmpe fuglen bliver tilberedt :)

    /Gitte

    SvarSlet
  5. Hej Gitte - ja, gør det, og særligt nu hvis du har sommerferie. Jeg er selv copy cat, og har fundet rigtig god inspiration og hjælp på den blog der hedder Hjemme hos Xenia - der ligger meget fine links også til hvor du nemt køber garnet. Jeg er helt bidt af det! Og drømmer om at lave flere i andre farver .... rigtig go fornøjelse hvis du gør alvor af det. Skriv igen hvis du ønsker hjælp fra mig

    SvarSlet
  6. Hej, sikke en skøn blog du har - godt jeg fandt dig
    God søndag
    Annette

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...