Sidevisninger i alt

onsdag den 20. juli 2011

Anmeldelse: Ved Vandet i Ishøj

Jeg har slet ikke fået fortalt om denne restaurant, som jeg sammen med 3 veninder besøgte i sidste uge.  Restauranten hedder Ved Vandet, og ligger vitterligt helt ned til vandet ved Ishøj Havn. Hvis man drejer af Gl Køge Landevej ned til Arken, og slår en smut til venstre ligger det her spisested helt for enden af vejen - man skal næsten vide, den ligger der. Men et skønt fredeligt sted med store vinduer og udsigt ud over vand og skibe. Som jeg vist har røbet før, så elsker jeg bare havnemiljøer - aner ikke hvorfor, men sådan er det bare. Men jeg tror nu, at vand har en beroligende effekt på de fleste:-)


Et lille kig fra vores bord - ikke særlig godt billede, men man kan da lige ane udsigten ... bordet i midten var bestilt til en sølvbrudepar, hvis hus var skadet efter skybruddet, vi fik her i hovedstaden.....kunne vi ikke undgå at høre! Gommen lovede sin hustru en personlig tale i private rammer:-)


Enkelt, klassisk og lidt maritim stemning ...


Vi startede alle 4 med at dele 2 tapastallerkner (hver tallerken var beregnet til 2, og kostede 149 kr.) Den var helt udmærket, hverken mere eller mindre. Jeg kunne have ønsket mig, at et par af tingene var mere hjemmelavede, da de her ting vel nærmest er taget lige ud af emballagen og blot lagt på en tallerken ... men det var helt ok kvalitet. Brødet dertil var hvidt og blødt, og der ville jeg personligt have foretrukket et mere sprødt brød.


Selv gik jeg igen efter fisk - vi var jo ved vandet! Så jeg snuppede en stor rødspætte med nye kartofler og persillesauce. Fisken var i det store og hele ok, dog meget blød og manglede sprød panering, og som man kan se er paneringen til dels faldet af. Og det der kors af gulerod måtte gerne ha' ligget på en anden måde. Hvorfor ikke bare lade det være ved siden af i stedet for at lave sådan en blomsterdekoration ud af det?


To af de andre bestilte stegt laks, som var dagens fisk, og jeg må tilstå, at jeg ikke længere kan huske præcist hvad tilbehøret bestod af. Men anretningen ser lækker ud, og de var begge godt tilfredse.


Sidste veninde bestilte denne hvidløgs okse steak med tomater og pommes risoles. Bøffen var helt som hun ønskede den, og hun var generelt godt tilfreds med retten.

Betjeningen var venlig og imødekommende, og hurtig og professionel. Her kunne ikke sættes en finger på noget - den unge tjener spurgte til sidst om vi var 4 søstre, fordi han synes, det var sjældent at 4 kvinder kom alene uden mænd og grinede og snakkede så meget! Det var en sød bemærkning, selv om vi jo synes vi ofte går ud alene sammen og altid snakker og griner meget!

Hvis vi skulle give Restaurant Ved Vandet karakter ville den havne på 3,5-4,0 ud af 5 mulige:-) Maden var god og gennemsnitlig, og betjening og beliggenhed trækker op.


Status på tæppe-projektet! Her bliver hæftet en million løse ender (!!!!!!!  GAB), men til gengæld er det mere sjove med at hækle alle cirklerne sammen begyndt, og det er motiverende at se det hele tage form .... er stadig sikker på, det bliver fint.-) Men der ligger altså mange timers arbejde i sådan et stykke håndarbejde, bare lige så I ved det, hvis I får lyster....


Her kan man se bredden på plaiden - og jeg har allerede besluttet, at jeg også er nødt til at lave mig et mere i røde/pink/lyserøde farver...... så mere afskrækket er jeg ikke. I går havde jeg besøg af en af mine noget yngre veninder, og hen over te og nybagt brød fik hun også bare trang til at lære at hækle, så næste kryds i kalenderen skal gå med at lære hende at hækle:-) Det er så hyggeligt at andre kan blive inspireret .... Print denne artikel

9 kommentarer:

  1. Jeg elsker også at spise ved vandet. Det er bare fedt. Skønt at se tæppet tage form, jeg glæder mig til at se det færdige resultat. Jeg hæklede et babytæppe til min søster for et par år siden, og det var ikke så halvt fint eller kunstnerisk som dit.
    /SS

    SvarSlet
  2. Vi var til konfirmation på "Ved Vandet" i april måned og jeg var ikke sån særligt begejstret for maden. Den var lidt anonym og desværre var hovedretten kold da den blev serveret...
    Samtidig var det så ærgeligt, at stilladser tog næsten al udsigt over vandet:(

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej missmuffin. Som indehaver af restaurant ved vandet, så må jeg sige at i måske burde rette henvendelse til rette vedkommende istedet for denne dialog som bærer tydeligt præg af uvidenhed. Læs dog hvad i selv skriver. Der er jo nok en grund til at der er et stillads! Og som der er blevet hørt, så har der været et kæmpe regnskyld, som har forårsaget store vandskader. Og hvis vi ikke havde sat stillads op for at reparere taget, så havde "tante sød" sku nok fået regn i sin mad. Ked af det, men det går jo ud over nogen. Og kold mad er ikke noget vi serverer! Og anonym mad? Det er jo din mening. Værtsparret og deres gæster var fuldt tilfredse!

      Slet
  3. Vi overvejede at holde barnedåb ved "Ved Vandet", så sjovt med en anmeldelse :) Kan ikke rigtigt finde ud af om det var godt vi ikke gjorde det... Hmm...

    SvarSlet
  4. Er du vims, hvor er du flittig! Imponerende arbejde :-)

    Jeg kender ikke stedet, men det lyder som et hyggeligt besøg trods småfejlene.

    SvarSlet
  5. Åh, hvor fint det bliver det tæppe.
    Ja, man bliver helt bidt.

    Tak for kigget.
    Karen

    SvarSlet
  6. Hejsan.
    Jeg fand din blog gennem Karen Klarbaek. Din taeppe bliver fint, med dejlige farver.Jeg vil spurg om hvad ribs är.
    Du må gerne kigga in i min nya blog. Og ha en god dag.

    SvarSlet
  7. Hejsan
    Jeg fand din blog gennem Karen Klarbaek. En sån fin taeppe du laver, med dejlige farver. Du må gerne kigga in i min nya blog. Och ha en god dag.

    SvarSlet
  8. Hej SushiStegen - tak for ros af tæppet, jeg er nu ret sikker på dit babytæppe også var fint, og i hvert fald at din søster blev glad. PS: tænker på hvordan du har det lige nu, ønsker dig alt held
    Hej MissMuffin - øv, med en halvdårlig oplevelse på den her restaurant, særligt også med stilladser!! Jeg var nemlig klart glad for beliggenheden som trak op for mig
    Hej Lea - sjovt at I overvejede den til barnedåben, men tja - stedet var gennemsnitligt synes vi, så du er ikke gået glip af det helt vildt lækre
    Hej Piskeriset - tak for tæpperoser - jeg skal se at komme videre!
    Hej Karen - tusind tak for din hilsen, det er hyggeligt
    Hej Rosa - hjerteligt velkommen her. Ribs er et lille rødt bær, som vokser i klaser på buske. Det er et gammel bær vi har kendt i DK i mange år. De er lidt syrlige og bruges meget også til gelé. Mange tak for din hilsen, jeg vil kigge forbi dig også

    Mange lidt sent på den hilsner
    Marianne

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...