Sidevisninger i alt

mandag den 25. juli 2011

Blog-award.....

Jeg har modtaget min første award. Betina fra Kageunivers har været sød at tænke på mig med den lille leg, og siden det nu er første gang, og siden jeg ikke har fået blogget de senere dage, fordi jeg har haft små feriebørn, så er det en god anledning til at skrive lidt, og til at vi kan lære lidt mere om personerne bag bloggene.

Awarden går ud på at man linker til den, man har modtaget den af, og sender den videre til 5 andre bloggere med under 100 faste læsere. Og svarer på 5 uskyldige spørgsmål:-)



Hvorfor begyndte jeg at blogge?
Som ung holdt jeg meget af at skrive og lege med det skrevne ord. Og kunne mærke, at jeg bare var blevet så dårligt til at formulere mig, fordi jeg næsten ikke mere brugte mit skriftlige sprog. Og da jeg tilfældigt havde spottet et par blogs, som jeg var begyndt at følge, var det at lave sin egen blog en oplagt måde at komme igang med at skrive igen. Der er stadig et stort forbedringspotentiale med at udvikle de skriftlige formuleringer, men jeg hygger mig meget med selv at skrive, og særligt at se bloggen vokse, og jeg bliver glad hver gang, nogen har lagt en kommentar eller der er kommet en ny læser til.

Hvilke blogs følger jeg?
Jeg har rigtigt mange på min liste efterhånden, og bevæger mig rundt blandt både madblogs og kreative blogs, da begge dele hører til mine egne yndlingsbeskæftigelser. Blandet favoritmadblogs hører helt sikkert både de kendte Klidmoster og Piskeriset, som jeg synes har høj kvalitet både i inspiration, tekst og billeder. Men der er mange andre gode også, og Anarkistens Ægte Kogebog er jo en liga for sig selv, både hvad angår indhold og sprog og humor! Af de kreative følger jeg hver dag Karen Klarbæk, som altid fornyr sig, og som er god til også at omtale mange andre spændende blogs. Og jeg bliver også nødt til at nævne Lone Landmand, som er så poetisk og altid giver ny refleksion. Det var måske nok de kendte, jeg her fik fremhævet, men jeg følger også mange mindre blogs.

Favoritfarver?
Hvis jeg kun skulle vælge én, måtte det uden tvivl blive rød. Jeg elsker den knaldrøde, og rød i alle dens afskygninger, og er heller aldrig rigtigt kommet mig over min lyserøde periode:-) Jeg bruger gerne rødt i tøj, briller og indretning. Men i det hele taget er jeg glad for mange farver - andre favoritter er tyrkis, lime og lilla.

Favoritfilm?
Det må nok blive Breaking The Waves af Lars von Trier. Den elsker jeg bare for dens kærlighedshistorie omend den er anderledes og vanvittig. Og ellers er Betty Blue også en film, jeg har set adskillige gange og gerne ser igen og igen. Også Betty Blue er jo en voldsom kærlighedsfilm:-) Den lader vi lige stå et øjeblik!

Hvilke lande vil du gerne besøge?
Jeg vil tillade mig at starte med SAMSØ som den første yndlingsplet, selv om det godt nok ikke er et land. Jeg var på højskoleophold for 2½ år siden og forelskede mig fuldstændig i den plet, og længslen efter at tilbringe mere tid på den smukke ø, er nu vokset så meget, at jeg pt har min lejlighed til salg her på Frederiksberg, hvor jeg har boet i over 20 år, og så er planen at tage det helt store skridt og tage et timeout og bo på Samsø et års tid. Så det håber jeg meget, kan blive realiseret i løbet af det næste halve år.
Skulle jeg nævne lande, jeg drømmer om at rejse til, ville det nok være Thailand, Goa, Hawai og den slags.

De 5, jeg gerne vil videresende awarden til er:


Tudeuglen 
Lea's blog er ret ny, men hun er meget flittig med både at lave kreative kager og sy en masse fint børnetøj, så det er en blog, der er værd at besøge, hvis man er i målgruppen for de to emner. Jeg kender Lea personligt, og hun er en skøn ung mor med to små rollinger, som elsker børn og bare klarer livet på smukkeste vis.

C'est la vie
Igen en ret ny blog om lækker mad, og skriblerier om hverdagslivet. Gitte er rigtig flittig med at skrive, og opdaterer sin blog dagligt.

Ungersvenden
Jeg synes først og fremmest, der er herligt at læse en madblog, skrevet af en mand. Dem, er der ikke så mange af, og hvis der er, er de som regel meget "faglige". Ungersvenden laver alt muligt lækkert mad, og bager særligt en masse utroligt lækkert brød. Bestemt værd at lære at kende.

Sat Til Livs
En lille blog, hvor der ikke så ofte er aktivitet, men når der er, så synes jeg rigtigt godt om de ting, der er indlæg om. Så kig også forbi den:-)

Frk. Uldbjergs Køkken
En blog med meget god mad skrevet af en ung kvinde - jeg synes, det er skønt at se at unge mennesker interesseret sig for hjemmelavet kvalitetsmad. Så her er masser af inspiration og optimisme at finde.

Så er bolden hermed givet videre til disse 5 blogs, selv om de jo ikke selv har bedt om at blive inviteret til legen. Så ingen "pres" om at lege med, men hyggeligt kunne det bestemt være:-)

Rigtig god dag til jer alle ...... Print denne artikel

5 kommentarer:

  1. Awww, tak - hvor er du sød. Spændende med et lille kik bag den søde tante ;-)

    SvarSlet
  2. Tak for at du tænkte på mig Marianne :)
    Bolden er i spil, selvom jeg kun kunne bidrage med 3. Men formålet er jo stadig det samme :)

    SvarSlet
  3. Tusind tak for rosen :-)
    Jeg er også frisk på en tur til Thailand eller Hawaii, hehe! Men Samsø er nu også et skønt sted - der har jeg flere gode ferieminder fra.

    SvarSlet
  4. Hej I dejlige mennesker - tak for positive hilsner til jer alle tre
    KH Marianne

    SvarSlet
  5. Hej Tante Sød/Marianne!

    Jeg har besluttet, at min blog pt. er awardfri. Jeg har rigtig meget at se til. Men tak fordi, du tænkte på mig! Det er jeg glad for. :-)

    - Ungersvenden

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...