Sidevisninger i alt

tirsdag den 12. juli 2011

Stop Spild af Kylling:-)

Her blir stadig hæklet lapper på livet løs! Projektet vokser støt, og her ligger nu 6 stk i hver bunke, så her ved "arbejdstids-ophør" (:-)) er her nu 156 i alt! Det er næsten halvdelen .. og stadig ikke to lapper, der er ens. Det er der lidt sport i, men jeg tror ikke jeg kan få nok uden at lave en kopi! Jeg hygger mig stadig big time med det. Har dog overvejet om man mon kan betale en person til at komme og hæfte alle enderne??? Nej, hvor jeg ikke gider den del af det... not funny! Men jeg tror det blir' så fint, og jeg ser for mig, hvordan jeg skal bruge det i min egen have!


Madlavning er nedprioriteret generelt - prøver at holde det helt enkelt i hverdagene for ikke at blive fristet, og så gi' lov til lidt ekstra nydelse i selskab med andre. I dag blev det gode store kyllingskrog fra den grydestegte smuksak fra forleden pillet, og der sad stadig pænt med kød på. Det fik en lille skefuld dijonaise og en halv bakke ristede marksvampe, som også var lige op over - tradada ... det blev til den lækreste kyllingsalat med et strejf af mild sennep, og med små agurketern på ristet rugbrød var det en sand lækkerbisken.

Det nu næsten nøgne kyllingeskrog er der kogt en smuk fond på, som venter i fryseren og måske bliver til suppe - hvem ved.


Jeg fik ny computer i sidste uge, og der er vist nogle indstillinger, som driller og nægter mig netadgang en del af tiden. Derfor har jeg ikke lige fået skrevet de sidste par dage - i aften har jeg været ude med 3 skønne skønne veninder, så det hører I nok om imorgen:-) Om Universet og min nye computer vil! Sov godt Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Nam nam! God mad og udnyttelse af det hele - det kan vi li!

    KH
    Selina

    SvarSlet
  2. Hej Tante Sød

    Fed overskrift ;-))) Her blir kylling også udnyttet optimalt.

    Får virkelig lyst til en god hjemmelavet kyllingesalat på ristet rugbrød. Uhm.... Jeg er blevet lækkersulten.

    Mange gode hilsner
    Maj

    SvarSlet
  3. Kære begge to - ja, når jeg tænker bare et par år tilbage, så havde jeg helt sikkert bare smidt det her ud, og gået glip af både salaten og fonden. GODT at vi er flere og flere der tænker i de her baner som en naturlig del af hverdagene. Og kyllingesalaten var oven i købet rigtig lækker. Den der dijonaise var perfekt til lige at få det til at hænge lidt sammen:-)

    SvarSlet
  4. KUN på grund af dig, er jeg begyndt at tænke på hvor meget mad jeg smider ud, og prøver virkelig at undgå det! Du er virkelig kommet ind i mit hoved - på den gode måde :) Og får helt dårlig samvittighed når noget altså må turen i skraldespanden.
    Tak Marianne!

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...