Sidevisninger i alt

onsdag den 4. december 2013

Kvædegelé og et par hverdage:-)

Fuldtidsjobbet, min webbutik og timevis med frivilligt arbejde i Økologisk Samsø betyder, at jeg ikke får blogget nær det, jeg har lyst til:-) I er i mine tanker ofte, og jeg håber også I hænger på stadig. Så her kommer bare lidt fra ugen, der gik.


Sådan så min morgen ud forleden dag - jeg føler mig så priviligeret over at køre på arbejde på den her måde. Nu varsles der jo storm igen imorgen, så håber at det gamle hus holder til denne omgang også. Pas på jer selv derude, og la' vær' at tage nogen chancer.



Siden sidst er en flok af de romantiske kvæder blevet tryllet om til smuk kvædegelé. Med den fineste næsten pink/orangefarve. Det smager skønt, selv om det ikke er blevet helt fast nok!


Her står de sammen med kvædesmør, og de sidste frugter skal blive til marmelade. Det må blive i weekenden.


Det skønne kernerugbrød bliver bagt stort set en gang om ugen her i huset. Ofte får en nabo et stykke med hjem, og ellers er det mit hverdagsbrød. Nemt og altid supergodt. Og den her aften blev det også til et lunt kanelbrød til gæsterne:-) Det var lige inden, vi fik at vide, vi kunne næsten dø af kanel:-)


Her har også været gæster til en skøn kølle fra den sommerbuk, jeg købte i foråret. Den blev saftig og fin, selv om jeg synes det er svært at langtidsstege så store stykker kød. Jeg må vist i gang med et stegetermometer til den slags!


En rustik mos af kartofler, selleri, gulerod og masser af revet parmesan og avocadoolie. Mums:-)

Jeg tror, at aftenen skal bruges til første omgang konfekt. Bare en lille bitte omgang:-) Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...