Sidevisninger i alt

tirsdag den 28. juni 2011

Anmeldelse: Allé Gade 10 på Frederiksberg

Jeg er lige kommet hjem efter nogle rigtigt dejlige timer tilbragt i en kærlig og sjov venindes selskab og under høj blå himmel. OG med god mad og sød og hurtig betjening. Endnu et honningdepot, der opbygger glæde og en følelse af dyb taknemmelig over alt det smukke i livet.

Som I kan se,  valgte vi Allé Gade 10, som igen er meget tæt på hvor jeg bor, og lige midt i hjertet af Frederiksberg tæt på Rådhuset. Det er ikke en del af det man kalder De Små Haver, men konceptet er lidt det samme - men lidt mindre "bakkestemning", mere klassisk og stilfuldt. Restauranten fik ny ejer for vist et par år siden, og der blev lavet en gennemgribende renovering af det gamle traditionsrige sted, som stammer helt tilbage til 1780!!!. Nænsomt renoveret med respekt for den gamle stil. Rigtig meget hygge og varme, synes jeg.

Jeg vil jo så gerne flytte på landet, men lige præcis sådan en dag som i dag, synes jeg det er superfedt at bo lige her midt i det smukke Frederiksberg med byens puls og et hav af tilbud og muligheder. Det kommer jeg helt sikkert til at savne.


Her er indgangen med mulighed for at sidde godt både ude og inde. I dag var vi naturligvis udenfor, og da vi ankom allerede kl 17.00 var der stort set kun os, men der blev hurtigt fyldt helt op af spisende gæster. Vi blev modtaget med af en smilende og sød lyshåret ung kvinde, som virkede energisk og overskudsagtig, så man straks føler sig i trygge hænder.


Se lige det her sjove skilt de har i haven - det er måske svært at se på billedet, men klik evt. på billedet, så du kan se det større. Det viser alle de forskellige afstande til andre kendte attraktioner. Der er fx 2,3 km til Rådhuspladsen i København. Og 98 meter til den nærmeste fodterapeut:-) Og hun er god. Og sød. Jeg kender Connie:-)


Jeg har flere gange været på Allé Gade 10, men altid kun deres helt udmærkede brunch til kun 149 kr inkl både varme drikke og juicer. Så jeg ville gerne prøve deres aftenkort - deres a la carte kort indeholder alle de traditionelle danske retter, man kan forvente at finde på en god dansk restaurant. Vi blev ret hurtigt enige om, at vi gerne ville have en roastbeef på bræt, som vi selv kunne tranchere ved bordet. Det er svært at se, men der kom en fin lille steg ind med lækker stegeskorpe og perfekt stegt til den røde side, som vi begge gerne ville have. Og kødet smagte godt og var helt mørt. Vi kunne vælge mellem forskelligt kartoffeltilbehør, og valgte begge en bagt kartoffel, som var store og helt tilpas tilberedt. Der hørte rødvinssovs til, men vi bad også om bearnaise, som kom uden problemer og begge serveret i en stor sølvskål. Begge saucer var gode, synes vi. Dertil var der halve tomater med bacon-bønner oven på. Hvis jeg skulle ha' en eneste anke var tomaten ikke rigtig bagt/stegt. Den var næsten rå og uinteressant i den her sammenhæng. Desuden kunne vi frit hente salat inde i restauranten og vi fik også serveret oliven, aioli og lunt flutes. Vi var alt i alt rigtigt tilfredse med det hele, og serveringen var hele vejen igennem hurtig og venlig.


Der var ikke plads til dessert, men en stor kop drikkelse, som dog var noget lunken desværre. Vi drak en Sommersby, en sodavand og fik en stor kande vand, og regningen lød på 266 kr til os hver, hvilket må siges at være helt helt ok kvaliteten og mængderne taget i betragtning.

Jeg anbefaler gerne Allé Gade 10 til andre, og vil helt sikkert komme der igen i løbet af sommeren. I øvrigt har de nogle få værelser i toppen af huset, som mini-hotel, og der kan man overnatte for 450 kr. for et dobbeltværelse. Det er superbilligt, og en perfekt mulighed hvis I gerne vil holde en lille by-ferie. Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...