Sidevisninger i alt

onsdag den 1. juni 2011

Pandekager ... a la Lone Landmand

Jeg elsker Lone Landmands blog - hver dag dumper en skøn historie og herlige billeder ned i min mailboks, og stort set hver dag afstedkommer det smil og reflekteren foran computeren .... Lone har bl.a. opskrift på de her superlækre pandekager - tror klart, det bliver den opskrift, jeg kommer til at bruge resten af mine dage! Jeg kan godt forstå, jeg drømmer om at bo på landet. SNART!

De har en sprød, knasende kant, fordi de er lavet med ØL, og de er søde, bløde med smag fra vanille og SMØR, som de selvfølgelig skal steges i!

Når du næste gang har en dag, hvor du er nødt til at trøstespise, har fortjent noget sødt og blødt, når ungerne skriger på pandekager, ja .... eller bare har en dag!!!!! Hvem sir' man behøver en undskyldning! Bare lav dem!
Du skal bruge:

½ liter øko sødmælk (jeg brugte nu letmælk)
3 dl øl
150 gram rørsukker
2 tsk vanillesukker
500 gram godt hvedemel
2 store gode øko æg (og gode æg kan ikke komme fra burhøns)
75 gram smeltet øko smør
Smør til at stege i
Hæld æg, øl og rørsukker i skålen. Herefter piskes mel, vanille, æg og smeltet smør ned i. Min dej blev lidt tyk, så jeg justerede med lidt ekstra mælk. Du finder lige ud, hvordan du bedst kan li' det...
Så skal dejen hvile mindst ½ time. Og så bare stege, stege, mens du tænker tankemmelige tanker til køerne på græs og de fritgående høns. Jeg fik 20 pandekager af portionen.

Fyldes med Fri Fantasi!
Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Jeg vil også have pandekager :(

    SvarSlet
  2. Ka' jeg godt forstå du siger, Troels. Få nogen til at stikke dig en flad:-)

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...