Sidevisninger i alt

mandag den 6. juni 2011

Grøntsagstærte ..... af flere rester:-)

Jeg håber, I godt gider høre om flere af mine rester. I går gjorde jeg køleskab rent, så der fandt jeg et par ting, som var "op over"! Jeg vil slet ikke fortælle, hvor meget jeg måtte smide ud af mit køleskab!!! Jeg lover til gengæld, at jeg skammede mig! Med de mængder, der røg ud, kan jeg faktisk sagtens forstå at der i gennemsnit bliver kasseret 63 kg madvarer pr. forbruger. Og det skal bare være slut.



Jeg er meget lyst-styret. Jeg synes generelt, jeg har ret til at få det, som jeg har lyst til!!!

På mange måder er jeg glad for at min natur har udstyret mig med den grundholdning. Alt for mange mennesker har det jo modsat - synes, at "de ikke har fortjent" eller at "man skal yde før man kan nyde". Jeg synes faktisk, jeg er nødt til at nyde før jeg overhovedet kan yde!!! Nå, men for lidt og for meget. Og mit er altså for meget.

Det var også super tæt på, at jeg ikke gad lave den her reste-tærte alligevel, da jeg kom træt hjem fra job. Stod og gloede på tingene og tænkte at jeg ku' da også bare lige finde noget andet. Men nej! Det er slut med alle de lyster! (som om den holder i længden!) Så i dag fik fornuften i hvert fald lige talt med store bogstaver. Og jeg må igen konstatere, at det er en god fornemmelse at få det brugt:-)

Mine rester var:
½ øko broccoli
1 stort gult løg
1 bundt grønne øko asparges
1 god pølse fra Slagter Lund!
1 pænt stykke mild ost, som jeg ikke gad spise resten af ....

I aftes smækkede jeg en grov-tærtedej sammen, som lå klar, da jeg kom hjem. Godt set, da jeg ellers helt sikkert ikke var gået i gang med den. Prikkede bunden med en gaffel og bagte den 10 min først. Svitsede løg og broccoli i en anelse olie, så det ikke var helt råt, og smed det oven på den forbagte bund. Dernæst 4 store æg pisket med mælk, den revne ost, ramsløgsalt og peber, som blev hældt hen over. Og til sidst skar jeg pølsen i tynde skrå skiver, og lagde asparges hen over.I ovnen ved 200 gr i ca. 40 minutter.


Et helt udmærket hverdagsmåltid, og der er masser tilbage til at tage med på jobbet i morgen. I feel good:-) LOL

PS: I morgen tidligt kommer der kasser fra Aarstiderne, og jeg har bestilt 1 kg jomfruhummere! TIL MIG SELV! HVIS DET PASSER MIG! Det hører I sikkert mere om.... Print denne artikel

7 kommentarer:

  1. Hehehe....jeg må også godt forkæle mig selv fordi jeg har lyst! Og snyde min dovne side med forudsopgaver (Jeps det er et ord) mit er ofte bønner i blød, som skal koges og spises. Det ser nu som en klog og lækker tærte...

    SvarSlet
  2. Hej Sushistegen - øv mand, jeg ville ønske jeg havde det sådan at kogte bønner er forkælelse:-) Sådan vil jeg gerne lære at ha' det!!! SS

    SvarSlet
  3. Jeg skulle bare ikke have læst det sidste om jomfruhummere... det vil jeg også prøve :-D

    Tærten ser rigtig god ud - og det er altså farligt at se på den slags billeder sidst på eftermiddagen, Må hellere komme i gang med at lave aftensmad, inden jeg spiser skærmen :-D

    SvarSlet
  4. Du har altså et fantastisk levende sprog, Marianne. Så hyggeligt at læse med her... KH Ulla

    SvarSlet
  5. ha ha Piskeriset - jaaaa, sådan er det at læse blogs! LOL. Håber du er blevet mæt nu, så jeg kan ha' min computerskærm i fred:-)

    Taaakkk, søde Ulla - tusind tak, det er så dejligt at vide, der er gode mennesker, der både læser med og som oven i købet godt gider skrive hilsner:-)
    PS: Jeg er bagud med at sende din bog - den skal nok komme!

    SvarSlet
  6. Du er en inspiration! Elsker at læse dine indlæg fyldt med hudløs ærlighed.

    SvarSlet
  7. Tusind tusind tak Lea - det er da fantastisk for mig at selv om jeg er dobbelt så gammel som dig, at du så synes jeg ligefrem er en inspiration. Det kan jeg da slet ikke komme mig over. På den gode måde altså.
    Jeg følger bestemt også med på din nye blog, og skal sørme også lige huske at ha' mig meldt fast på! Du har jo på rekordtid overhalet mig med de kreative kager!!! Tak igen Lea

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...