Sidevisninger i alt

søndag den 19. juni 2011

Søndags-sager fra Lagkagehuset

Det har været søndag og fridag i Danmark for de fleste - selv travle børnefamilier kan få et pusterum og stoppe op for en stund. Jeg var inviteret til kaffe-visit hos venner uden for byen, og havde ellers gerne set mig selv få bikset årets første hjemmelavede jordbærtærte sammen. Jeg var bare ikke hurtigt nok ude i går, og måtte indse at alle jordbær-butikker havde lukket:-)

Hmm - hermed herlig grund til at teste Lagkagehuset for alvor! Jeg køber af og til deres gode rugbrød, og har kastet lange øjne efter alle de smukke fristelser i den søde afdeling - og modstået lysterne indtil nu. Så i dag var det ok - jeg havde fundet min legale undskyldning.


Selv æskerne er pæne i Lagkagehuset. Og butikken bugnede af kager og brød i alle afskygninger, og det var bare med at vælge ... og kunderne fyldte også godt op i den travle butik selv om klokken var 12 og morgenbrøds-henterne nok var overstået ...


Valget faldt på denne her - en bund af karameliserede hasselnødder og en stor top af smagfuld jordbærmousse, friske bær og strejf af høvlet hvid chokolade. Den kostede 89 kr., hvilket man i Jylland vist ville omtale som "så er det osse betalt".

Men hold da op - der blev helt stille, da vi tog de første bidder. Vi mente selv, at det var en voksen-kage, hvilket den 3 årige modbeviste ved meget hurtigt at tømme sin fars tallerken inden han selv havde nået at sætte gaflen i sit stykke:-) Selv den energiske 3-årige blev helt, helt stille nogle minutter. Hvem sir' små mennesker ikke kan være gourmeter?
¨
Og jeg må sige, den var virkelig, virkelig lækker - smagte præcis af dét, den var. Hasselnødder, karamel, jordbær og chokolade. Og selv om vi synes, kagen var lille, så behøver man netop bare et lille stykke for at blive helt tilfreds og ikke mangle spor. Det er desværre i hvert fald ikke sidste gang, jeg investerer noget af arven i sådan en sag! Bare så I ved det, hvis I er så heldige at bo i nærheden af et Lagkagehus. Ny afhængighed truer! Print denne artikel

6 kommentarer:

  1. Ups! Det var jo meningen, at du skulle skrive, at det ikke kunne betale sig at gå derind! Nu bliver jeg jo nødt til at prøve det på et tidspunkt :-O

    SvarSlet
  2. Well, kvalitet koster. Jeg vil til hver en tid hellere købe en lækker kage derfra end 3 dårlige fra en alm bager. Men nu ved vi jo også hvad det er for noget kage jeg er vandt til at spise ;-)

    SvarSlet
  3. Uh, det både ser og lyder lækkert. Der er en "Lagekagehuset" i lufthavnen, hvilket betyder, at jeg jævnligt går forbi den. Men min skrup-stive rygrad har indtil videre ført mig udenom. Det bliver nu måske svært fremadrettet.

    SvarSlet
  4. Pyha, jeg bor heldigvis langt fra en sådan fristelse :D
    Jeg er fra det allermørkeste Nordjylland (næsten), og jeg ville hellere end gerne give 89 kroner for en kage, der var så god, at den kunne få hele tre personer til at holde kæft.
    Den ser så god ud! Jeg kunne godt spise den her til morgenmaden.

    SvarSlet
  5. Piskeriset - ja, jeg havde selv håbet at det præcis var det, jeg skulle skrive!
    Malou - jeg tænkte faktisk på Sif's kager, og tror helt de er på højde med den her
    Camilla - lufthavnen, sjovt sted også at ha butik. De har også små portions-kager, bare så du ved det:-)
    Bitten - griner til det med at få 3 til at holde kæft:-)Morgenmad - uha, jeg tør slet ikke tænke tanken til ende. Tak for din hilsen:-)

    SvarSlet
  6. Den kage ser og lyder for lækker, så jeg siger det samme som Bitten!

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...